Bättre sent än aldrig...;)

Drygt 20 stycken dök upp på dagens träning. Vissa klenare än andra och hade bandagerat hela fingret för att slippa. Dagens överraskning var Hanna Perman, som äntligen var på plats. Vi får hoppas att vi inte skrämde iväg henne igen. Träningen började som vanligt med uppvärmning. Sedan var det dags för armhävningar, situps, upphopp, rygglyft, sitta mot väggen och fällkniven. Vissa saker jobbigare än andra, fortfarande är de smala armhävningarna totalt omöjliga. Vi fortsatte med tre rundor med lyfta benen från marken, upphopp och plankan. Lyckades med hjälp av händerna hålla uppe benen hela tiden, trots att min rygg inte vill något hellre än att svanka. Vi var sen två och två. Jag och Malin Rosvall körde, men jag hade inte mycket chans på något. I brottarövningen, där det gäller att få in armarna under den andras, hade hon antingen överlägsen teknik eller bara var starkare. Hon låste mig hela tiden. Sedan skulle man sitta på huk och få ner den andra och här hade jag ännu mindre chans. Hon drog ner mig åt alla håll, men jag samlade krafter och fick ner henne en gång.;) Jag bytte sen partner för att Malin skulle få mer motstånd och hamnade med Olinda. Nu var det lite jämnare och betydligt jobbigare, eftersom man stod mer på huk. Med Malin låg jag bara ner på mattan. Vi skulle sen slå ner varandras händer när man står på alla fyra. Malin lämnade och jag hamnade med tränaren. Stor chans jag hade där. Han drog ner båda mina armar samtidigt. Sista omgången hamnade jag med Malin S och det blev lite lättare, men Malin körde stångningstekniken så man var tvungen att se upp. Därefter var det hopp på ett ben, medan den andra drog i det andra benet. I början var det enkelt, men i slutet hade man rejäl mjölksyra. Sedan var det magträning. Man skulle ligga och hålla i benen på den andra. Den som stod upp skulle knuffa ner benen på den som låg. Vi körde sen en kort runda med cirkeln med grodhopp över de som ligger. Vi skulle sen vara två och två igen. Jag och Malin S körde. Skottkärra med armhävningar, lyfta den andra på ryggen med knäböj, i famnen med armlyft, gå på huk och hoppa grodhopp. Stackars Malin som fick bära mig. Själv hade jag inte det så tungt. Träningen avslutades med armhävningar, situps, rygglyft och upphopp, innan det var dags för nedjoggning och stretching. Roligare träning än de tidigare, bland annat slapp vi idag alla kullerbyttor som man blir så yr av.


Kommentarer
Postat av: linafina

jag blir impad. det här hade min kropp aldrig pallat!

2009-02-13 @ 16:39:23
Postat av: Helena

Nä, inte helt heller min kropp. Det känns lite i den idag.

2009-02-13 @ 16:54:38
Postat av: My

Ja, det känns verkligen i kroppen vill jag lova! ;)

Kanske känns mer på dig eftersom du klarade av att hålla benen i luften hela tiden? ;)

2009-02-13 @ 19:33:23
URL: http://myssel.blogg.se/
Postat av: Helena

Haha, jag är faktiskt lite imponerad över mig själv. Brukar inte klara mer än 10 sekunder annars...

2009-02-13 @ 23:11:19
Postat av: Sandra

VA, jag missade inte Hannas comeback!! Sören också!! Bra jubba annars!!

2009-02-15 @ 00:35:34
Postat av: Helena

Ja, så går det när man inte tränar..;)

2009-02-15 @ 13:23:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0