Gårdagens träning

Det började inte så bra, när jag stördes av mina medpassagerare och körde fel i Dalby. Elle fick som hon ville och vi körde en liten sightsingtur förbi Dalby stenbrott. Vi  var 17 stycken på träningen, inte alls lika många som vi brukar vara under veckorna. Vi får hoppas att fler kan i fortsättningen. Planen var bättre än sist, men ändå lerig på vissa ställen. Träningen började med kvadraten. Bra uppvärmningsövning. Vi fortsatte sen med teknikträning. Två och två. Jag var med Sofie N. Vi skulle driva bollen på olika sätt, runda en kon och tillbaka. Därefter var det dags för Coopers test. Vi ska göra det senare, för att se hur vi ligger till. Själv tänkte jag jogga långsamt, men det var för tråkigt, så jag ökade lite. Det kändes bra både under och efter. Sen hade vi en uppspelsövning. Hanna stod i mål, My och Anna var backar, jag och Elle anfallare och de andra stod antingen på kanten eller i mitten. Övningen startades på kanten. Bollen slogs upp till anfallaren som mötte och spelade bak till innermittfältaren. Hon i sin tur vände spelet ut på andra kanten. Yttermittfältaren kom med fart och slog ett inlägg. Det blev några vurpor i leran. Helt plötligt släppte bara underlaget och man låg platt på marken. Det blev nog bara ett mål. Inläggen var ganska svåra att slå. Det är betydligt lättare på gräs, när man kan få in foten under bollen och inte bollarna är stenhårda. Bra tanke med övningen, men efterhand blev det lite kallt för de som stod och väntade. Vi avslutade träningen med spel. Det halkades fortfarande runt i leran. Stundtals bra passningsspel, men tempot och rörelsen kan bli betydligt bättre. Nästa vecka kan jag tyvärr inte träna, för att jag ska jobba. Kanske bra att vila helt från träningen, men det känns bättre idag än det gjort på ett tag. Svullnaden på halsen har gått ner ganska mycket sen förra helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0