Oflyt igen...

Vi åkte till Skurup med följande lag: Emma L, Emma J, My, Josse, Helen, Pilan, Stina, Olinda, Wea, Elle och jag.
 
Mer än halva laget

I första matchen mötte vi Önnestad BoiF. Det är jämnt från början. Vi försöker komma in i matchen och får ett litet övertag. Efter några minuter tar sig Helen in från sin kant, dribblar sig förbi några spelare och skjuter lågt vid första stolpen. 1-0. Vi fortsätter att trycka på framåt, men slarvar bakåt. De kommer några gånger tre mot en, men vi jobbar hem snabbt och löser det. De missar även något riktigt bra läge. Istället kommer 2-0. Elle skjuter från nära håll i ribbkrysset och sätter sen själv returen. Sedan kommer även 3-0, efter riktigt snyggt spel. Elle tar emot bollen, håller starkt i den och lägger den till Pilan som kommer med fart. Pilan slår lätt in bollen till höger om målvakten. Tyvärr lyckas vi inte hålla tätt i slutet. Med kanske tio sekunder kvar, slår de en frispark. Den går över alla och tar ribban in. 3-1 slutar matchen. Vi stressar mycket i onödan och slår bort en del enkla bollar, men vi är det starkare laget och vinner rättvist.

I match nummer två är det Klågerups GIF som står för motståndet. Klågerup hade förlorat första matchen mot Ovesholms IF med 4-2. Här tar vi dirket tag i spelet. Stina gör mål efter kanske en minut. Klågerup skapar nästan ingenting. Vi trycker på, men även den här matchen har vi svårt att få fram passningarna. 2-0 gör Pilan. Hon avancerar på egen hand från mittlinjen och skjuter in bollen till vänster i målet från ganska långt håll. 3-0 gör jag, efter att Josse frispelat mig. Vi har sen svårt att få in bollarna och skapa de riktigt bra lägena. Till slut kommer även 4-0. Jag får bollen vid mittplan och har Pilan med mig. Jag tar mig ner i straffområdet och spelar in till Pilan, som rullar in bollen i öppet mål. Vi lyckas inte hålla nollan i den här matchen heller. Med kanske en halv minut kvar, lyckas Klågerup få ett tröstmål. Ett lobbskott som går in i bortre delen av målet. Trots att vi fortfarande kan spela bättre, blir det ändå vinst med 4-1.

I sista matchen möter vi Ovesholms IF i en gruppspelsfinal. De vann "bara" mot Önnestad med 1-0, så det räckte med lika för att vi skulle vinna gruppen. Vi börjar inte speciellt bra. De pressar oss och vi har svårt att hitta rätt positioner. Efter två minuter tar de ledningen. De tar sig enkelt runt på vår högerkant och spelar in bollen framför mål. Tyvärr är vi på bollen och slår in den i eget mål. Efter målet jämnar spelet ut sig. Det skapas inte så mycket målchanser åt något håll. Jag har ett skott en bit utifrån, som går precis utanför krysset. Efter lite mer än halva matchen kommer kvitteringen. Helen avancerar med bollen längs vänsterkanten och spelar ner till mig. Jag tar med mig bollen och spelar tillbaka till Helen, som tagit sig in framför mål. Hon sätter säkert 1-1. Riktigt skönt mål. Efter målet är det Ovesholm som måste skapa chanser. Vi ligger bra och de kommer inte igenom. Minut efter minut går. I slutet får de en frispark i riktigt bra läge. Vi ställer upp mur och de skjuter över. Sedan får vi inte upp bollen. De får några insparkar och en hörna. Vi ligger rätt och har koll på våra spelare och det känns som vi ska klara det. Med 20 sekunder kommer ett inspel in mot mål. Deras spelare är först på bollen och lägger den förbi Emma. Riktigt surt. Vi hinner sen bara lägga avsparken.

Känns tråkigt att förlora på det sättet. Tyvärr släppte vi in mål under sista minuten i alla matcherna och i den sista straffade det sig riktigt mycket. Det gäller att vara 100%-koncentrerade hela tiden. I straffområdet måste man ha stenkoll på sin spelare. Annars gör vi en bra turnering och alla spelar bra. Tycker vi var värda att gå vidare. Nu får istället Ovesholm möta Åkarp i kvartsfinalen på söndag. Det känns som Ovesholm enkelt kommer ta sig till semi...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0