Rolig träning

Med en del snö i veckan trodde man nästan grusplanen skulle vara dålig, men den var bättre än den har varit tidigare. Trots att det fortfarande är sportlov, var vi nästan lika många som vi har varit de andra träningarna på grus. Vi började med att passa två och två genom två koner. Jag och Jenny körde tillsammans. Först mottagning och pass och sen direkt pass på nära och lite längre håll. Vi lyckades bra ibland, men långt ifrån hela tiden. Bollen studsade och ville inte hamna där jag ville. Sedan hamnade jag med Helen och My. Vi drev bollen fram och tillbaka. Vänster, höger, yttersida, insida och mellan fötterna. Det var riktigt högt tempo och man blev rejält anfådd. Sedan var det dags för allsvenskan. Jag och Malin R spelade ihop. Vi fick igång bra spel och vann några matcher, men många blev lika. Konmålen var små och det var ganska lätt att försvara. I början var vi i bra klunsform, men sen tappade vi båda och förlorade tre raka matcher på klunsning. Dock ingen förlust i spelet, så det var bra. I finalen spelade Lottie och Anna mot systrarna Schmiedel. En jämn match utan så mycket chanser. Den avgjordes precis i slutet då Anna lyckas slå tunnel på både Malin och Stina och sen gick bollen i mål. Vi fortsatte sen att spela med stora mål. Emma stod i det ena och Andreas i det andra. Vi spelade korta matcher två mot två. Riktigt roligt och högt tempo. Vi avslutade med spel på större plan. Bra spel från framför allt det laget jag inte var med i. Vi var en mindre och hade svårt att få tag på deras spelare. Det såg betydligt bättre ut idag på träningen jämfört med tidigare, så det bådar gott inför imorgon. Hörde något rykte om att vi blir 18 spelare imorgon, så det blir en hel del byten. Bra att många får chansen att visa upp sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0