Smidighetsträningen

Lite mindre folk än vad vi brukar vara. Vi började med armhävningar, situps, rygglyft, fällkniven och sitta mot väggen. Sedan fortsatte vi med att ligga på rygg och lyfta benen, upphopp och plankan. För varje gång ökar vi tiden och plankan är inte skön i armarna och magen. Vi körde sen två och två. Jag var med Pilan. Vi trädde arm, skulle få ner den andra när vi satt på huk, få ner den andras armar när vi gick på alla fyra och sen skulle vi dra den andra när hon hoppade på ett ben. I slutet är inte mjölksyran i fotleden och vaden nådig. Roligt idag, för det var ganska jämnt mellan mig och Pilan. Vi fortsatte två och två. Vi skulle åla oss fram och tillbaka, gå på huk framåt och bakåt och hoppa groda. Vi hade sen bockövningar. Först med armhävningar i vändningarna och sen knälyft. Riktigt jobbigt för konditionen. Vi avslutade träningen med löpning. Vi var tre och tre och sprang mot fyra andra. Först var det bara fram och tillbaka framlänges i en minut. Själv hamnade jag med både Kajsa och Louise. Kajsa låg hela tiden lite före, vilket fick mig och Louise att försöka hinna ikapp. Louise var starkare än mig i slutet och jag fick ge mig. Sedan körde vi en gång till baklänges på ena hållet och framlänges på andra. Här fick jag en lucka direkt, men sen kändes det som Kajsa och Louise var på väg att hinna ifatt mig på varenda sträcka. Det gick inte att öka när man sprang baklänges. Benen var tunga och ville inte lyfta. Rolig träning igen. Tror jag börjar bli lite mer vältränad, för nu har man ingen träningsvärk alls efter torsdags träningarna.

Kommentarer
Postat av: Sofie N

Sån ångest jag får när jag läser här....vill inte vara sjuk....ni kommer ju vara så himla mkt mer vältränade än mig när serien startar....jag ligger back....

Fasar för nästa veckas träning....

2009-02-28 @ 15:21:31
Postat av: Helena

Du får krya på dig, så ska det inte vara något problem. Själv är jag heller inte så bra på att träna, som jag skulle vilja. Tiderna på jobbet gör ju att jag inte alltid kan vara med. Jag får se till att vara lite aktiv med annat. Blir nog bättre när vädret blir finare!

2009-02-28 @ 16:02:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0