Andra smidighetsträningen

Vi var lika många igår som första gången. Några nya dök upp, medan det var några som var med sist som inte var där. Vi började ungefär likadant som sist. Uppvärmning, armhävningar, situps, upphopp... De smala armhävningarna är totalt omöjliga att utföra, annars gick det bra. Vi fortsatte med plankan och lyfta på benen när man ligger på rygg. Det sista är jag för svag för att göra eller har jag fel teknik. Ryggen vill bara svanka. Det gick ändå lite bättre än sist. Vi gick sen ihop två och två. Jag fick vara med Emma J. Det blev två olika bockövningar och jämfota hopp. Sedan delade vi in oss så att vi var hälften på varje sida. Vi gjorde samma övningar som förra veckan. Alla låg ner och en efter en skulle krypa under, hoppa över, ett ben, jämfota och grodhopp. Vi var sen två och två igen. Vi skulle åla oss till mitten, gå på alla fyra, gå kräftgång, gå på huk, hoppa upphopp, skridskohopp och skottkärra med och utan armhävningar. Vi skulle även bära den andra både på ryggen och i famnen. Emma som är stark som en oxe, bar mig som om jag inte vägde någonting. Själv skulle mina armar behöva bli mer vältränade. Vi avslutade med att bilda en ring med en i mitten, som skulle försöka ta sig ut. Några lyckades, men det var inte lätt. Micke och Andreas var lite mer aktiva än sist och cyklade ganska länge på träningscyklarna. Micke hävdade att han cyklade upp för Orustbacken, fast det såg mer ut som han cyklade ner för Dalbybacken...;) Själv tyckte jag träningen var roligare igår än första gången. Än så länge har jag inte fått någon direkt träningsvärk, men jag känner av låren lite. Fast jag ska inte säga för mycket, för sist kom den först på fredagkväll...

Kommentarer
Postat av: linafina

när jag läser dina inspirerande referat blir jag så ledsen att jag missar denna fantastiska träning. eller inte... :-)

2009-01-23 @ 15:34:35
Postat av: Helena

Det är svårt att mygla för mycket på de träningarna, så det hade kunnat vara svårt för dig..;)

2009-01-24 @ 19:48:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0