Grusträning

Första fotbollsträningen för året. På grund av branden på Killebäck, så ska vi träna i Torna Hällestad. Planen var ganska lerig och mjuk, inte alls samma kvalité som gruset i Sandby. Men det finns inget att göra åt det nu. Vi var inte lika många idag, som vi har varit innan i veckan. Vi får hoppas på några fler nästa grusträning. Träningen började med att hälften var i mitten och andra hälften utanför med boll. Vi hade olika övningar. Dubbelpass, dubbelvolley, bröst-volley och enkelpass. Sedan körde vi en konditionsövning. Åttan. Springa 70-80% i en minut, vila en, springa två, vila två, springa tre och vila tre. Sen likadant fast tvärtom. Riktigt jobbigt, men skönt efteråt. Själv försökte jag hålla Louise temp. Det lyckades någon gång, men ibland orkade jag inte hänga med. Lättare att springa, om man har ett mål!;) Sedan blev det allsvenskan. En mot en. Själv började jag i botten. Division sju eller där i närheten. Det gällde att stanna bollen på motståndarens kon. Det var riktigt svårt att göra "mål". Lättast var det att bryta den andra och kontra. Själv vann jag tre raka med 1-0. Sedan stötte jag på Elle. En riktigt tuff match, utan så mycket målchanser. Elle försökte med taktiken att backa in med bollen och lyckades nästan. Svårt att stå emot henne. Matchen slutade lika, men jag vann på klunsning. Sedan blev det någon vinst till, innan jag mötte Lottie i ettan. Där blev det 0-0 igen och tyvärr besegrade hon mig på tredje försöket på klunsningen. Två matcher till och ifall jag vann båda blev det final. Först lyckades jag slå Tilda och sen Pilan. Det blev revansch på Lottie i finalen. Riktigt jobbig rolig och jobbig övning. Vi avslutade träningen med att hålla bollen inom laget. Två lag mot ett. Stundtals rörigt spel, men ibland fick vi i gång bra passningsspel. Speciellt vi, i det blåa laget, fick jaga mycket. Mina lår var sedan ganska tunga. Träningsvärken från i torsdag har varit som värst idag. Rolig träning och skönt att få ta ut sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0