Pärlbygge

Ikväll var Katrin och Cäl här. Jag bjöd på kycklinggryta med ris. Efter maten tog Cäl fram hela sin pärlsamling. Efter att vi noga hade undersökt alla sorter och varianter av pärlor, provat ut vigselringar och klippt till snören, tog vi oss mod till att börja. Vi valde alla att göra samma typ av armband, med tre rader av pärlor. Det var väldigt pilligt och en del klagande från speciellt ett håll, medan jag och Cäl var fullt koncentrerade på att få pärlorna på plats. Cäl lyckades först bli klar med sitt svarta armband med några större röda pärlor. Det blev riktigt fint. Efter att få tips av Cäl hur jag skulle få ihop slutet, blev även mitt klart och det passade perfekt. Katrin gjorde ett med två svarta och med hjälp av Cäl en grön rad, när hon skulle få ihop det trillade en del pärlor av och hon gav upp. Vi hade i alla fall riktigt roligt under tiden vi höll på med det. När vi kände att vi hade gjort vårt för dagen, blev det kladdkaka med grädde. Mums!:) Det blev halva kvar, så om någon är sugen på den är det bara att dyka upp imorgon...;)
 

Mängder av pärlor, mitt armband och Cäls "ring"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0