Go Kart

Idag har jag och Jimmy cyklat till Lockarp och kört Go Kart. Andra gången för mig. Vi körde två tio minuters rundor. Först var jag riktigt långsam och blev omkörd direkt. 1.59 min tog första varvet. Det var ganska läskigt i kurvorna. Kändes som man skulle välta. Jag vågade mer och mer och i slutet kändes det som det gick ganska snabbt. 1.27 min fick jag till slut. Jimmy såg jag inte mycket av. Han körde om mig direkt och sen väntade jag bara på att bli omkörd igen.

Andra omgången gick mycket snabbare. Jag hann sju varv istället för fem. Som sämst körde jag på 1.22. Snabbast gick det sista varvet (1.15 min). Jimmy körde om mig ganska tidigt även den här gången. Eller jag fick släppa förbi honom för att han inte skulle bli ledsen...;) Men nu lyckades jag hänga med honom ganska länge. Han hade faktiskt bara en tiondel snabbare tid på snabbaste varvet, men han var jämnare och ungefär lika snabb hela tiden. I slutet höll jag på att krocka med han som var framför mig, för han snurrade precis framför mig på väg av banan. Jag fick tvärbromsa och snurrade runt även jag.

Roligt att köra. Kul när man känner att man blir bättre och bättre. Det går att gasa mer än vad man tror.:)

Jimmy är redo för andra rundan!Jag efter målgång

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0