Dålig match

Vi mötte i söndags IK Wormo. Ett lag som kvalade till trean förra säsongen, men förlorade mot Team Sandby och Löberöd. Förra helgen spelade de lika mot Borgeby DFK. Vi mötte dem i höstas i en träningsmatch och vann enkelt med 9-2, men då saknade de flera spelare. Vi hde några sjuka och någon som inte kunde av annan anledning, men kom till spel med ett bra lag. Följande spelare var med: Camilla - Malin S, Emma J, Josse, Anna - Stina, Pilan, Olinda, Louise - Elle, jag - Elin R, Wea, Sofie I, Jessan, Lottie.

Vi börjar riktigt dåligt och har svårt att komma över på motståndarnas planhalva. De pressar oss högt och spelar snabbt och enkelt runt bollen på marken. Själva försöker vi med höga bollar i motvinden. Det går inte alls bra. Wormo vinner nästan alla bollar. De skapar inte så jättemånga riktigt bra målchanser och det gör inte vi heller. Vi har några skott utifrån, men annars inte något i början. Wormo har mest boll. Vi kommer upp i korta anfall och i en snabb omställning av dem, så gör de 1-0. Det ser ut som vi har kontroll på situationen, men anfallaren får till ett bra skott som går över Camilla i målet. Vi spelar upp oss lite i slutet av halvleken. Elle har den bästa chansen, efter att jag frispelat henne. Tyvärr får hon inte bollen på mål. Elin kommer in i slutet på vänsterkanten och kommer i flera bra löpningar.

I andra halvlek börjar vi bättre än i första. Wea kom in i anfallet och Elle gick ner som back. Vi har några bra uppspel och pressar Wormo, men vi har fortfarande svårt att vara först på bollarna. Jag har för mig att Wormo sen gjorde 2-0. Vi gör några byten. Jessan och Lottie kommer in på backen och Sofie I på yttermittfältet. Vi kvitterade i mitten av halvleken genom ett snyggt lobbskott av Elin. Bollen fick fart av vinden och målvakten var på bollen med fingertopparna, men kunde inte hålla bollen. Efter målet tog Wormo över igen. De gjorde 3-1 på en kontring. Liknande det första målet. Malin kom ikapp anfallaren och det såg ut som målchansen var borta. Då får anfallaren till ett bra skott, som går över Camilla igen. I slutet gjorde även Wormo ett mål till, men det blev helt rätt bortdömt för offside.

Wormo vinner matchen helt rättvist. De spelade på få tillslag, tog bra löpningar och var betydligt aggressivare än oss. Våra tränare verkade nöjda med en hel del, men jag kan faktiskt inte hålla med alls. Tycker både laget och jag själv gjorde en av de sämsta matcherna, sen jag kom tillbaka till Hardeberga. Det kändes inte som vi spelade som ett lag. Vi snackade inte och hjälpte inte varandra på planen. Det vi var sämst på var att få rätt på passningarna. Inte många gick dit vi hade tänkt oss. De flesta kan mycket bättre än vad vi visade. Man kan klaga lite på vinden, men planen var perfekt och då ska vi kunna spela bättre. Om någon ska ha beröm, så tycker jag att det är Wea. Hon gjorde ett bra inhopp i anfallet och var på hugget på de få bollarna hon fick. Jag hoppas att vårt spel bara kan bli bättre och bättre nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0