Skum bussresa

Trött efter jobbet somnade jag till på 131:an hem, men jag vaknade ganska snart över att folk var upprörda. Några frågade högt om busschauffören hade körkort. Tydligen "övningskörde" hon och det satt en på sätet bredvid och hjälpte henne. Klart att hon hade körkort, men handledaren sa att någon gång måste vara första gången man kör med passagerare. Framför allt en man var riktigt arg. Efter ett tag förstod jag att de nog hade rätt att vara lite upprörda. Hon körde väldigt ryckigt. Hon höll på köra på en som gick över ett övergångställe och missade en väjningsplikt, så att cyklisten fick väja och hon tvärbromsa. Några gick klagandes av bussen på Värnhem, men själv vågade jag sitta kvar och resten av resan gick utan alltför stora misstag. Men säkert kändes det inte, man kunde undra om hon hade koll på alla regler. Möjligt att hon blev väldigt stressad av alla passagerare, men då bör hon nog träna mer utan folk....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0