Team Sandby - Wä IF

Jag dömde min första och kanske enda träningsmatch för året i söndags. Det är svårt att få det att gå ihop med jobb och eget spel. Hade gärna dömt mer annars. Det regnade ganska mycket och planen var lerig och väldigt mjuk på några ställen. Jag vet inte riktigt hur Sandbys a-lag ser ut nu för tiden, men Tozz och Oliw var med och de var nog de enda givna a-lagsspelarna. Wä slog förra helgen Borgeby med 2-0, så det kändes som Teamet skulle få en tuff match. Teamet tog direkt tag i matchen, trots ett väldigt ungt lag med flera 94:or. Ganska tidigt tog de ledningen efter ett inkast. Lite senare i första halvleken utökade de efter en hörna till 2-0. Wä hade ett rent friläge, men inte mycket annars. I andra halvlek hade Sandby tre-fyra jättelägen att göra mål, men det blev inga fler mål. Teamet vann helt rättvist matchen. Frågan är om verkligen Wä kom med sitt bästa lag, för jag har svårt att se dem som ett topplag i trean med de här spelarna. Matchen var väldigt lättdömd inte mycket fult spel eller andra svåra situationer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0