Mycket fotboll

I lördags kväll blev det El Clásico hos Sofie. Vilken match! Missade första målet, men hann se Barcas vändning och utspelning. 6-2 och nu är ligan i princip avgjord. Hoppas bara Barca lyckas slå ut Chelsea i Champions League-semin!

I söndags hann jag först med mjukglass och lite inlines på Ribban med Anneli. Sen skulle jag till Lund och döma Lunds BK -  Hallands Nations FF i reservlagsserien. Det blev en bra match, där LBK vann med 2-0. De var inte alls lika överlägsna som sist jag dömde dem. Deras a-lag spelade precis innan, så de hade bara med två a-lagsspelare. Hallands hade två riktigt bra lägen i slutet, men LBK:s målvakt räddade båda. Jag träffade min gamla tränare, Galo, som tränar Hallands nu. Han var sig lik.

Igår dömde jag DM-kvartsfinalen LdB FC - Borgeby FK i F16. Min första riktiga match med assisterande domare. Det blev en riktigt bra match, men inte konstigt när många av spelarna spelar i divison 2 och 3 i vanliga fall. Från början var det LdB som hade övertaget, men de skapade inte så mycket chanser. LdB tog ledningen på en hörna i första halvlek. Borgeby gjorde mål i slutet av halvleken på sin första riktigt bra chans. I andra halvlek ökade tempot och det blev mer närkamper, men det blev inget mål. Förlängning 2x10 min. Här var det Borgeby som ville mest och skapade mycket. LdB hade ett friläge. I slutsekunderna av första 10 minuterna, lyckades Borgeby trycka in 2-1. Sista tio pressade LdB, men Borgeby höll tätt bakåt. Rolig match att döma i väldigt högt tempo för att vara en ungdomsmatch! Fick lite tips av den ena assisterande domaren, som hade dömt länge. Alltid bra att få reda på vad man kan tänka på och göra bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0