Träning

Vi började med att snacka om helgens matcher. Sedan blev det trianglar. Enkelpass där framme, enkelpass där bak med inre foten, volley, bröst/volley, nick och enkelpass. Jag och Jenny körde. I början kändes det som vi körde väldigt länge. Benen blev som bly i slutet. Vi fortsatte med allsvenskan. En mot en. Jag började mot My steget under allsvenskan. Under hela tiden höll jag mig kvar i toppen. Många matcher blev lika och avgjordes på kluns. Jag vann några och förlorade några. Helen var den som spelade mest uppe i allsvenskan och det blev final mellan mig och henne. Hon började med ett mål. Jag kvitterade. I slutet bröt hon mig och kunde enkelt sätta 2-1. En värdig vinnare! Riktigt jobbig övning. Det blev inte många mål. Trots att man kom fri mot konen, missade man några gånger. Vi hade sen fintövningar, där vi sprang mot varandra två och två. Kropps- och överstegsfinter. Därefter blev det spel. Två tillslag och mål fick bara göras på volley och nick. Spelet kändes ganska segt. Inte mycket rörelse och närkamper. Några klev av. Vi övergick till fria tillslag och spelet blev lite bättre. Louise gjorde dagens snyggaste mål. Jag fick bollen av Emma J ute på kanten och slog ett inlägg, som Louise kom med hög fart och nickade in. Så ska vi göra på matcher också! Vi avslutade träningen med några skott efter väggspel. En del fick till riktigt bra skott, medan andras bollar flög högt över staketet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0