Träning i blåst

Riktigt blåsigt och bara 13 på träningen. Vi började med att runda en kon med boll, slå dubbelpass och så fortsatte den andra. Jag och Olinda körde ihop. Vi fortsatte med dubbelvolley, bröst/volley, nick och enkelpass. Lite svårt att lyfta bollen i medvinden. Många bollar blev hårda skott, som Jörgen fick springa och hämta. Sedan var det dags för åttan. Först 1, 2 och 3 minuter med boll. Sen tvärtom utan boll. Mina ben var ganska sega, efter matchen i tisdags och löprundan i onsdags. Sista minuten fick jag dock fart. Både på Sandra och mig. Sandra vägrade att jag skulle komma förbi och hon lyckades också. Sen var man riktigt trött. Vi delades sen in i två grupper. Jag, Wea, Kajsa och Stina hade en avslutningsövning. Det gällde att avsluta från fem ställen, efter passningar av Andreas och Micke. Avsluten blev bättre och bättre, men Emma var riktigt bra och tog det mesta. Svårt att hitta luckor bakom henne. De andra spelade på småmål under tiden. Jag, Wea och några till avslutade träningen med att skjuta en massa. Kul!

Möte med korv. En aning sönderkokta... Match på lördag mot Sandby. Kanske fem stycken som inte kan som var med mot Borgeby, men vi har riktigt bra lag ändå. Vår trupp är mycket bredare än förra året. Det gäller för dem som inte varit med så mycket att visa vad de går för när de får chansen. Sandby ska få en tuff match. På söndag väntar ytterligare en tuff match mot Lunds BK på Klostergården. Många som inte kunde i helgen, så det blir nog några som får dubblera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0