Träning

Kyligt och blåsigt, inte alls lika skönt som vi har blivit vana med. Drygt 20 idag också. Kul att så många dyker upp. Vi värmde upp med cirkeln. Dubbelpass, dubbelvolley, bröst-volley, lår-volley, nick och enkelpass. Bollarna börjar känns skönare, vilket är bra. Vi fortsatte med löpning. 1 min löpning, 1 min aktiv vila, 2 min av varje, 3 min av varje och sen likadant omvänt. Jobbigt, men skönt efteråt. Emma J peppade de flesta. Lättare att springa fort när någon drar upp tempot. Vi fortsatte med passnings-trianglarna. Vår grupp började uselt, men sen såg det riktigt bra ut. Vi delade sen upp oss. Backarna körde långpass och anfallare/mittfältare avslut. Vi skulle vända upp med bollen vid straffområdesgränsen och ta avslut direkt. Själv fick jag till några bra avslut i början, men sen blev det sämre. Vi avslutade alla med skott på rullande boll. Inte många bollar gick in. Några få fick kanonträff, men de flesta flög åt alla håll. Milans insatt som målvakt sattes inte på så stora prov. Som straff, för att vi bara fick in 3 bollar under avslutningsrundan, blev det situps.

Det snackades lite om att vi skulle försöka få in en match för u-laget. Det behövs verkligen. Bara en match hittills. Tråkigt med så få lag i serien. Det var inte många lag från början och sen har både Trelleborg och Kick dragit sig ur. Själva är vi många nu, inte som förra säsongen när halva a-laget var tvungna att dubblera varje helg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0