Lunds SK - HBK 3-5

Igår spelade vi träningsmatch på Smörlyckans konstgräs. En riktigt skön plan att spela på. Vi ställde upp med Emma - Tilda, My, Elle, Helen - Stina, Pilan, Sabina, Elin - Aleks, jag. Olinda, Jessan och Anna R började som avbytare.

Matchen börjar bra för oss. Efter bara någon minut, slarvar Lunds backlinje. Jag tar bollen och kommer fri mot målvakten. Det är vi som tar tag i spelet. Lund har svårt att skapa något på vår planhalva. Vi stressar dem till misstag och skapar en del chanser. 2-0 kommer efter att jag fått tid på mig och skjuter en bit utanför straffområdet. Inget alls bra skott, men målvakten tappar in bollen. 3-0 är riktigt snyggt. Elin slår en perfekt kross-boll. Stina möter bollen bra och skjuter snyggt och säkert in bollen över målvakten in i mål. Elin är sedan väldigt nära att göra 4-0. Helen spelar bak till Elin som träffar målvaktens huvud. Bollen tar sen på målvaktens rygg och är på väg in i mål, men i sista stund hinner målvakten ta bollen. Sen händer något. Kanske tycker vi att det här kommer bli enkelt och tror att det ska rulla på. Lund blir mer samspelta i backlinjen och ger oss inte så många chanser. Samtidigt börjar de hitta varandra bättre i deras offensiv. Vårt spel är riktigt dåligt. Vi kan knappt slå en passning rätt. Det känns inte heller som vi hjälper varandra utan vi jobbar mycket för oss själva. Jag och Aleks får knappt några bollar längre. Deras stötande tar allt ett tag. Med både tur och skicklighet lyckas vi ändå inte släppa in något mål i första halvleken.

I andra halvlek går Sabina ut och Olinda kommer in på mitten. Elle flyttar upp i anfallet, Elin går ner som mittback och Anna R kommer in på yttermittfältet. Jessica går in som ytterback och Tilda vilar. Tyvärr verkar vi inte riktigt vara med från start. Tidigt får en av Lunds spelare bollen och kan enkelt gå rakt igenom vårt lag. Fri med Emma gör hon inget misstag. Lund verkar vara riktigt taggade och vi lyckas inte med mycket. Vi slarvar i backlinjen och det ger Lund ett friläge, som de tar tillvara på. Plötsligt står det 3-2. Efterhand hittar vi våra nya positioner bättre, men fortfarande går vi knappt in i närkamper och spelar bort alldeles för många bollar. Vi skapar några chanser. Elle blir snyggt framspelat till ett friläge. Målvakten kommer bra ut. Elle försöker sig på ett lobbskott, men det går precis utanför stolpen. Lite senare får Elle en ny chans. Efter en rörig situation framför mål, nickar Anna bollen bakåt. Elle dyker upp och kan nicka in 4-2. Jag tar mig från högerkanten och skjuter, men målvakten räddar. Elle får ett bra läge till höger i straffområdet, efter att jag slagit en djupledsboll till henne. Hon får till ett bra skott, men målvakten tippar bollen till hörna. Deras målvakt började inte speciellt bra, men i andra halvlek var hon riktigt bra och gjorde flera fina räddningar. Lund har mindre chanser i slutet av matchen, men utnyttjar ett friläge. Emma är bra ute och styr bort anfallaren. Men hon når bollen precis innan kortlinjen och kan reducera till 4-3. I slutet kommer Aleks in igen i anfallet och även Tilda hoppar in. I slutminuten gör jag 5-3. Stina slår en bra djupledsboll till mig och jag tar mig in i straffområdet. Från ganska nära håll får jag in bollen vid första stolpen.

Vi får vara nöjda med vår första kvart, men sen var det inte bra. Alla kan bättre. Jag tycker ändå backlinjen fungerade bra i första. Både Tilda och My gjorde riktigt bra insatser. De låg rätt och samarbetade bra med Elle och Helen. Pilan jobbar och sliter som vanligt. Stina tog många bra löpningar. Aleks mötte bra och visar att när hon vill så vinner hon mycket boll. Olinda kom in i andra halvlek och visade att det går att vinna närkamper. Kul för Elle att få chansen att spela anfallare. Hon visade att hon inte helt glömt bort hur man gör...;) Lund hade flera duktiga spelare och kan säkert göra bra ifrån sig nästa säsong i fyran, men vi ska inte ha så svårt för dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0