Första inneträningen

I måndags kväll var det dags för den första inneträningen för säsongen. Alltid kul att spela inne, fast det tar lite tid att komma in i spelet. Tror vi var 18 stycken. Lina och Emma gjorde comeback. Kul! Vi började med lite uppvärming. Först körde jag, Madde och Ros. Dubbelpass, dubbelvolley och bröst-volley. Sen drev vi bollen över planen och avslutade med långa passningar. Själv föredrar jag att spela hela tiden och tycker att man får ut mer av det. Vi delades sen in i tre lag. Jag var först i det blå, men gick över i det gula i slutet. Det var ganska jämna matcher. Det röda laget började bäst och Madde var den som bidrog med mest fart. Det märktes ibland att det var länge sen vi spelade inne. En del bortslagna passningar och lite dålig rörelse. Stundtals var det ändå bra kombinationer och med mer skärpa hade vi kunnat få in riktigt många mål. I slutet sjönk tempot. Det är väldigt jobbigt och svetten bara rann. Riktigt kul. Jag älskar att spela inne!

Ny inneträning på Tetra Pak nästa vecka på tisdag 20-22. Hoppas vi blir lika många. Svalövscupen är på fredag i nästa vecka. Vi får se till att ta revansch på finalförlusten mot Svalöv sen förra året...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0