Nattjobb + dömning

Mycket jobb nu i slutet av veckan. Ska bli skönt att vara ledig nästa vecka. Fast ledig och ledig. Ska på möte och truckkurs tisdag, onsdag och torsdag.

Jag har hunnit med att döma två matcher i helgen.

I fredags var jag i Eslöv och dömde TFK Nova - Åkarps IF i division 5 mellersta Skåne. Åkarp var i princip tvingade att vinna för att ha chans till avangemang till fyran. Första halvleken var ganska jämn, men Åkarp skapade lite mer. I andra halvlek tog Åkarp över helt. Nova hade svårt att komma över på Åkarps planhalva. De yngre tjejerna i Nova kämpade riktigt bra och lyckades ta ledningen i en kontring med kvarten kvar. I slutet fick Åkarp straff och reducerade, men de fick aldrig in något segermål. I efterhand visade det sig att det inte hade räckt med vinst, eftersom Lunds SK vann och spelar i fyran nästa år. Sjöbeck och Isak spelade tillsammans på mittfältet i Nova och höll ihop det unga laget bra. Riktigt kallt, men annars bra förhållande för fotboll och en fin konstgräsplan.

Igår dömde jag ytterligare en match i samma serie. Hörby FF mot Wollsjö AIF/Askeröds IF. Toppen mot botten. Hörby såg ut att gå mot en säker serieseger, men har oväntat tappat i slutet och behövde vinna för att bli etta i serien. Hörby förde matchen och tog tidigt ledningen. Sedan rullade det på. I halvlek stod det 3-0. I andra halvlek höll Wollsjö/Askeröd emot ett tag, men i det fruktansvärda vädret orkade de till slut inte och det rann ifrån till 9-0. Nästan stormvindar, kallt och ösregn. Inte så härligt, men Hörby-tjejerna var glada ändå. Jag tror de kan klara sig riktigt bra i fyran, speciellt om de får några riktigt bra förstärkningar!;)

Nu slutar jag snart och ska hem och sova i någon timme. Kanske inte den bästa uppladdningen, för dagens viktiga match. Men jag börjar bli van att knappt hinna sova ibland... Hoppas alla kommer superladdade! Det hade varit härligt att avsluta serien med en vinst och revansch mot Lunds BK! Sen får vi hålla tummarna för Borgeby!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0