Riktigt roligt att möta Skurup!

Vi åkte till Nils Holgersson hallen med 12 spelare. Josse, Malin S, Lottie, Tilda, Helen, Sabina, Ros, Hanna, Stina, Pilan, Aleks och jag. Målvakt fick vi låna av Skurup. Vi spelade fyra stycken 20 minuters sjumannamatcher. De tre första med ungdomsdomare och den sista utan. De skötte sig riktigt bra, men det funkade helt ok att spela utan också.

I första matchen spelade vi med Malin S, Josse, Helen, Lottie, Tilda - Pilan, Ros, Stina - Aleks, jag. Vi började riktigt bra. Vi hittade varandra och hade väldigt bra rörelse. Stina gjorde 1-0 och jag 2-0. Det kändes som vi hade övertaget, men de kom upp och reducerade och kvitterade. Matchen slutade 2-2, men med vårt spelövertag borde vi ha vunnit.

I andra matchen körde vi samma spelsystem. Malin S, Josse, Helen, Lottie - Pilan, Ros, Stina - Hanna, jag. Skurup kom in som ett annat lag på planen och pressade oss till misstag. Jag har för mig att vi följdes åt till 2-2, men Skurup avslutade med 2 mål och vann med 4-2. Jag och Malin S gjorde mål.

I tredje matchen ändrade vi spelsystem och körde 2-3-1. Josse, Helen, Lottie - Malin S, Pilan, Ros, Sabina, Hanna - Aleks, jag. Det kändes som vi kom in i matchen bättre nu, men alla Skurups målchanser satt. Vi var inte riktigt på tå. De fick göra ett nickmål och hade ett stenhårt skott upp i krysset från långt håll. Vid 0-4 vaknade vi till liv eller så slappnade de av. Jag fick in en reducering. Malin S gjorde ett mål från dålig vinkel ute från kanten. Jag gjorde nog dagens fulaste mål sen. Jag fick en underbar pass och blev helt fri. Tyvärr var inte min mottagning bra alls utan bollen studsade på benskyddet och ner mot målvakten. På något sätt lyckas hon inte få undan bollen utan den studsar förbi henne in i mål. Helen tog sen en frispark långt utifrån. Hon pressade skottet bra mot mål, men bollen rensades på vägen. Inte bättre för Skurup än att Helen fick tag på bollen igen och kunde trycka den stenhårt in vid bortre stolpen. 4-4 slutade till slut den tredje matchen.

I sista matchen fortsatte vi med samma spelsystem som i tredje matchen, men nu var alla med. Tidigt trycks jag ganska fult ner av Skurups backar, men Pilan får tag på bollen och trycker in 1-0. Jag gör sen 2-0, då jag får med mig bollen från kanten och skjuter. Stina gör 3-0. Skurup reducerar. Vi har full kontroll på matchen. Pilan bryter sen på mitten och spelar fram mig som helt fri, enkelt kan göra 4-1. Skurup har sen ett stenhårt skott i krysset igen. Jag kan sen utöka till 5-2. Deras backar slarvar och jag får bollen inne på deras planhalva. Jag lobbskjuter bollen över målvakten som är långt ut. Matchen tror jag slutar 6-3. Malin S gör vårt sista mål, då jag fått tag på bollen på Skurups planhalva. Jag avancerar med bollen och spelar till Malin som skjuter in bollen vid första stolpen. Vi hade flera bra chanser att göra mål. Hanna hade ett stenhårt skott i ribban och Aleks hade ett lobbskott, som målvakten precis räddade med fingertopparna. Deras backar och målvakt slarvar en del med passningarna mellan dem och hade vi varit mer koncentrerade hade vi kunnat utnyttja det bättre.

Sammanlagt vinner vi med 14-13. Stundtals spelade vi riktigt, riktigt bra. Vi rullade bollen enkelt till varandra på marken och när vi fick igång vårt spel hade Skurup svårt att hänga med. Ros och Pilan styrde spelet bra från mitten. Ros har underbar speluppfattning. Backarna skötte sig bra. Lottie, Tilda och Josse var de som jobbade bäst defensivt. Helen och Malin S var mer offensiva och skapade flera lägen framåt. Sabina gjorde debut. Hon kom bra in i spelet och visade flera gånger att hon har väldigt bra speluppfattning. Vågar hon ta för sig ännu mer, kommer hon bli ännu bättre framöver. Stina hade bra fart på kanten och skapade mycket. Hanna visar att hon är en även är en duktig utespelare. Hon har riktigt bra tryck i sitt skott. Synd att hon inte fick in något mål. Aleks är bra på att hålla i bollen och en riktigt bra bollvinnare när hon ger järnet. Jag tycker hon passar bättre som offensiv än defensiv spelare. Tyvärr hamnar vi i svackor ibland och de måste jobbas bort. En annan sak vi måste förbättra är att skjuta mer. Många har bra skott, men vi måste ta vara på dem också. Jättesnällt av dem att ställa upp med målvakt till oss, men måste ändå säga att vi saknade Emma. Hon hade gjort det svårare för Skurup att göra mål!

Riktigt kul att vi fick komma och spela mot Skurup. Roligt att vi var två så jämna lag. Schysst spel och fin fotboll. Själv tyckte jag det funkade bra för mig, fast jag inte rört en boll på flera veckor. Har absolut inte något emot att göra om det!:)

Glada tjejer efter matcherna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0