Träning

Vi var mycket folk på träningen i tidags. 19 stycken, så många har vi inte varit på länge. Riktigt kallt i vinden. Vi värmde upp med kvadrater. Jag, Stina, Nina, My, Lottie och Sabina körde i en. Bra uppvärmingsövning! Det gäller att jobba ihop i mitten. Ett tag var vi bara en som jagade och då hade vi bara ett tillslag. Resten av träningen blev det spel. Vi övade ett nytt spelsystem inför helgen. Själv tyckte jag inte riktigt det fungerade så bra. Min roll hade varit riktigt rolig, om vi hade hittat rätt med de nya positionerna. Det andra laget var riktigt bra på att backa hem och hålla ihop, så vi skapade inte mycket chanser. Efter halva tiden bytte vi lite spelare mellan lagen. Måste säga att jag tycker Aleks har hittat sin nya position. Hon är bra på hålla i bollen, stark i kroppen och har bra teknik.

Ska bli riktigt spännande i helgen. Jag längtar! Roligare att ha chansen att kvala uppåt än risken att få kvala för att stanna kvar. Förra året hade vi stor press på oss under hösten och klarade det precis i slutet. Tycker vi har förlorat för många matcher för att ha chansen på kval, men det är väl ett bevis på att det är en jämn serie. Många av matcherna vi har förlorat skulle vi lika gärna kunnat vinna eller spela lika. Samtidigt har vi haft flyt i några matcher som vi har spelat dåligt och ändå vunnit. Sånt brukar jämna ut sig när serien är slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0