Rolig träning

Perfekt väder för fotboll! Knappt någon vind och lagom varmt. Vi var nästan 20 på dagens träning. Kul att se så många på träningen. Vi började med att vara tre och tre. Två med boll och en som sprang mellan och gjorde övningar. Dubbelpass, dubbelvolley (vrist), bröst-volley, backa och nicka, nicka och till sist enkelpass. Madde och Aleks var med mig. Bra tempo och koncentration. Vi spelade sen två lag mot ett. Två tillslag. Stundtals gick det riktigt bra. Det gäller bara att vi håller ihop bättre när vi jagar. Sedan var det skottövning. Pass upp till en spelare som slog tillbaka och tog en båglöpning. Spelaren fick en djupledsboll och skulle avsluta innan straffområdet. Själv gick det inte alls bra, tror knappt jag fick en boll på mål. Vi avslutade träningen med spel. Riktigt bra spel av båda lagen. Mitt lag fortsatte med temat oeffektivitet (som i matchen mot Vången). Antingen skrämde Emma oss eller var vi bara dåliga, för de flesta skotten gick över eller rakt på henne. Det andra laget var bättre framför mål, men ska vi slå Borgeby på torsdag krävs det bättre skärpa i straffområdet.

Trodde vi skulle ha samma lag som mot Vången. Men enligt facebook, där man får reda på allt, så ska inte Ros vara med. Tråkigt, för hon har varit riktigt bra i slutet. Kul däremot är att Olinda ska vara med igen. Hon var riktigt på hugget på träningen och hade några fina avslut! Jag hoppas på samma väder på torsdag, för då kommer det att bli riktigt härligt att spela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0