Träning

Det blev träning trots allt. Hade lite problem att få på mig benskydd, strumpor och skor. Tur att de yngre ställer upp för mig. Malin S knöt snällt mina skor. Kanske vi äldre ska börja ställa lite mer krav på de små...;) Vi var bara tio på träningen, men det var väl ganska väntad eftersom många sa på mötet att de inte kunde. Vi började med engelsmannen. Mitt lag var en mer, eftersom jag nog knappt räknades som en halv. Stina, Ros och Pilan fick kämpa lite extra, eftersom jag inte ville jaga. Fem tillslag och en som jagade. Efter halva tiden fick vi två som jagade inne hos oss. Det blev svårare, men efterhand lyckades vi lösa det bra. Vi fortsatte sen med kvadraten. Först tre som jagade, men det fungerade inte alls. Vi skulle även ha ett tillslag, vilket inte heller gick som det borde. Med två tillslag och två som jagade gick det bättre och stundtals blev de som jagade riktigt uppsnurrade. Själv jagade jag nog bara en gång. Vi körde sen Helge. Jag och Lottie åkte tyvärr ut näst först. Elin och Helen var kvar längst tillsammans med Ros och Stina och till slut vann Elin och Helen efter en lång kamp. Vi avslutade träningen med spel på femmannamål. Jag var målvakt i ena laget. Ganska bra spel, men inte jättehögt tempo. Efter lite fusk vann till slut det andra laget med ett mål och vi fick bära in sakerna. Själv hoppas jag att ryggen känns bättre till träningen ikväll, så att det inte behöver kännas som jag är steloperarad. Men det är nog bäst att jag tar det lite lugnt idag också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0