HBK - Köpingebro IF

Bra fotbollsväder, även om åskan hängde i luften. Vi hade bra lag, även om vi saknade några spelare. Sist gjorde vi en riktigt dålig match mot Köpingebro och vi hoppades att det skulle gå bättre nu. Vi startade med Emma - Elle, Lina, Emma, Jessan - Olinda, Pilan, Malin E, Stina - Helen, jag. Elin, Kajsa, My och Tilda började på bänken.

Vi är inte alls på tå när matchen startar och Köpingebro blir farliga direkt. De får tidigt en hörna. Vi lyckas rensa undan bollen, men en bortaspelare får tag på den. Hon avancerar och spelar in till en spelare i mitten. Vi är inte alls med och tror att det är offside. Fri med Emma sätter hon 0-1. Bara några minuter senare har vi ett fint anfall. Uppspelet startar på högerkanten och når till slut Helen på vänsterkanten, som friställer mig. Jag rundar målvakten och kan rulla in 1-1. Matchen fortsätter i ett ganska lågt tempo. Få närkamper, men ändå mycket frisparkar. Inget av lagen spelar speciellt bra, men det skapas ändå flera bra målchanser. Jag kommer runt på högerkanten och spelar in till Pilan. En back kommer fram och stör och skottet går inte på mål. Olinda spelar mig på högerkanten, men från långt håll får jag inte till skottet. Köpingebro har en farlig nick, men närmast är de att göra mål på en kontring efter en av våra hörnor. Deras anfallare tar sig förbi Jessan och Stina. Fri med Emma försöker hon runda henne, men Emma täcker bra och skottet går utanför. Emma räddar sen en frispark som går mot bortre stolpen. Skottet är hårt, men Emma klistrar bollen. Jag har två riktigt bra lägen som borde ha varit mål. Det ena kommer efter ett inkast från Stina. Pilan nickskarvar till mig, så att jag blir fri. Målvakten lyckas tippa bollen till hörna. Det andra läget kommer efter en bra boll från Olinda. Målvakten kommer ut och jag försöker lobba över henne. Tyvärr går bollen en halvmeter utanför närmsta stolpen. Helen gör en bra första halvlek. Hon lägger alla våra hörnor. De är hårt slagna och en blir riktigt farlig när den nickskarvas vid första stolpen. Flera fina framspelningar och hon är nära att göra mål själv också. Hon blir också varnad när hon kommer in sent i en situation med målvakten. Hon är sen och ska ha frispark mot sig, men gult kort tycker jag inte att det var. Domaren blåser mycket och bortalagets ledare vill ha frispark på allt. Det är division 3 och närkamper är tillåtet i fotboll!

Olinda spelar upp bollen


Elin kommer in istället för Jessan i paus. Vi hoppas vi ska göra en bättre andra halvlek, men tyvärr blir det inte så. Det känns som vi inte ger allt. Vi kämpar inte på alla bollar och missar mycket enkla passningar. Köpingebro skapar inte så mycket från början, men de får mer och mer boll inne på vår planhalva. De får mycket enkla frisparkar och vill ha straff, när en tjej faller inne i straffområdet på en av dem. 1-2 kommer efter en inspark. Vi tappar bollen högt upp och sen har vi dålig press hela vägen. Köpingebro spelar sig igenom och Emma kommer ut. Skottet går in vid bortre stolpen. Kajsa kommer in på kanten istället för Olinda. Malin E går också ut och Lina flyttar upp, Elle in som mittback och My kommer in som högerback. Köpingebro har några fina anfall, som är nära att ge dem 1-3. Vi är nära att kvittera några gånger. Jag får en boll av Kajsa på vänsterkanten och kommer in i straffområdet. Jag spelar in bollen framför mål. Helen är först nära att nå bollen, men den går till Stina, som inte heller får träff. I slutet av matchen tycker jag vi borde fått straff. Jag tar mig först förbi ytterbacken, som är på mig. Sen kommer en back till när jag är i straffområdet och slår undan stödjebenet när jag ska slå in bollen framför mål. Tyvärr ser domaren inte det. Med bara några minuter kvar punkterar Köpingebro matchen med 1-3. En boll når deras anfallare framför mål. Hon vänder upp och skjuter in bollen i mål.

Det här är en match vi bara ska vinna om vi vill spela i division 3. Jag tycker vi gör en av våra sämsta matcher, för Köpingebro var inte bra. Stundtals ser det riktigt bra ut, men tyvärr så är vår lägsta nivå låg och svackorna i matchen långa. Många kan mycket bättre och vi får höja oss i resten av matcherna, om det inte ska bli fyran nästa säsong.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0