Lunds FF - Harrie/Kävlinge

En skön kväll för fotboll! Daniel var huvuddomare och jag och Dragi gick på linjen. Jag var AD1.

Lund började matchen bra, men var inte effektiva när lägena kom. Istället kunde Harrie/Kävlinge göra mål, i slutet av halvleken, på en snygg frispark. De hann även med 0-2 på en snabb omställning.

Bortalaget började bäst i andra halvleken, men efterhand tog Lund över. De pressade för mål och lyckades få in 1-2. Trots några bra målchanser i slutet, blev det inga fler mål och Harrie/Kävlinge vann med 2-1.

Dömningen gick bra. Det var bara en situation som blev tveksam. En back knäade bollen bak till målvakten, som tog upp bollen med händerna. Själv tror jag aldrig jag har varit med om det i en match, men vad jag tror räknas det inte som en spark.

Måste säga att båda bänkarna skötte sig exemplariskt. Tänk om alla tränare hade kunnat koncentrera sig på sitt eget lag och inte på motståndarna eller domarna.

Det är kul att gå på linjen i herrmatcher. Snabbare omställningar och lite "hetare" situationer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0