Ovesholms IF - Lörby IF

Vägen dit var en katastrof. Tur att jag startade tidigt. Först en massa vägarbeten längs E22. Sen missade jag den lilla avtagsvägen, men hittade snabbt tillbaka. Eniro-kartan visade att jag skulle svänga in på en grusväg. Det kändes fel, men det var den enda vägen. Vägarna blev mindre och mindre och till slut körde jag längs en åker på en traktorväg med gräs i mitten. Tur att jag inte mötte någon, för det hade varit omöjligt. Men det är nog bara traktorer som använder vägen. Så småningom blev vägen större och jag var framme enligt kartan. Det enda jag såg var åkrar och en bondgård. Fortsatte framåt mot Ovesholm och hade tur att jag såg en skylt med idrottsplats. Lyckades bara vara tio minuter sen, men vi var ändå i god tid till match.

Andreas och Sahara var AD. Daniel var observatör. Det var riktigt varmt och kvavt, men som tur var blåste det. Matchen börjar i ganska högt tempo, men det är mycket felpassningar. Jag får springa mycket fram och tillbaka. Efterhand känns det som Ovesholm tar över. Det skapas chanser åt båda håll. Ovesholm gör första målet, men Sahara vinkar för offside så det blir bortdömt. 1-0 kommer istället på nick på en bra slagen hörna. Lörby kvitterar ganska snabbt, då en spelare bryter in i straffområdet. Målvakten tror det ska komma en passning, men istället sätter spelaren bollen vid första stolpen. Hela första halvleken är det bra kamp mellan spelarna, men många bortspelade bollar.

I andra halvlek tar Lörby ledningen. Ovesholm kvitterar. Målvakten i Ovesholm misslyckas sen med en rensning. Bollen hamnar hos Lörbys anfallare, som kan runda målvakten och göra 3-2. 4-2 kommer strax efter och matchen börjar kännas avgjord. Det förändras med kvarten kvar. I en kontring kommer Lörbys målvakt ut utanför straffområdet och gör sig stor. Bollen träffar hennes arm och det blir en målchansutvisning. Frisparken slås snyggt in i mål och det står 3-4. Sista delen är en stor press av Ovesholm. Högre tempo och hetare känslor. Lörby lyckas hålla undan och vinner. En match mellan två jämna lag som hade kunnat sluta hur som helst.

Jag tycker domarteamet fungerade bra. Andreas visade lugn och det märks att han dömer högt upp. Sahara var hela tiden bra med på sin kant. Daniel tyckte vi gjorde en bra match. Jag skulle tänka på att komma lite längre in i straffområdet på hörnor, komma närmare AD och öka tempot vid snabba omställningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0