South Sandby Tournament och fest

I lördags var jag inbjuden till Sandby för sjumannaspel och fest. Vädret var perfekt. Emelie Jenå och jag var de enda gamla damlagsspelarna. Kul att träffa henne. Det var inte många damspelare. Bara Höst, Hanna, Härle, Sara och Emma. Det var många herrar och killar. p15 och uppåt. Sammanlagt var vi 100 spelare och funktionärer.

Jag och Emelie hamnade i samma lag. Bures gamlingar. Några jag kände igen, men några hade jag aldrig träffat. Två lag med gamla spelare, ett med ledare och resten var blandade.

I första matchen mötte vi Odarslövs brats. De gjorde mål direkt och det kändes som vårt lag skulle få det riktigt tufft. Vi kvitterade sen, men de vann matchen med 2-1.

I andra matchen mötte vi Grekens vänner som leddes av Mackan. Här blev det seger med 2-0.

I sista gruppspelsmatchen mötte vi Lindhs hästfolk. Vi vann med 2-1 och gick vidare till semifinal. Det hade man inte kunnat tro efter inledningen.

I semifinalen mötte vi det andra "gamla" laget, 89e-laget. Nu blev vi rejält tillbaka-pressade. Vi stack upp och gjorde 1-0. I slutet av matchen fick de en frispark från nära håll, efter väldigt många fördelar. De satte den och det blev förlängning. Johannes Mårtensson, som hade varit vår bästa spelare, avgjorde med turneringens mål. Ett skott rakt upp i krysset.

I finalen mötte vi Joels ungdomar. Vi tog tidigt ledningen när jag efter väggspel kom runt på kanten och skulle spela in bollen framför mål, men målvakten lyckades få bollen på sig så den gick in. 1-0 stod sig ganska länge, men de lyckas kvittera efter ett tag. Även finalen gick till sudden. Chanser åt båda håll, men Robin Andersson kliver fram och skjuter in avgörandet. Robin blev skyttekung tätt följd av Johannes.

Sjumanna spel!

Under turneringen pågick en trekamp i fotboll, innebandy och golf. Man hade tre försök på varje station att få in bollarna i hål på målen eller sätta golfbollen i en ring. Själv var jag nära, men kammade hem noll poäng. Segraren Erik Ekman fick fyra poäng.

Efter en dusch bjöds det på grillat kött med potatissallad. Det blev prisutdelning, mycket snack och musik. En väldigt trevlig dag och kväll.

Hanna var mindre nöjd med sin köttbit.Glada tvåor!Fler av mina lagkamraterWiderberg och några av de yngre deltagarna

Hemfärden till Malmö blev lite annorlunda. Jag får tacka Hanna för skjutsen och hoppas de som gick ut hade en rolig natt!

Tom och Mackan i bilen

Tom och Mackan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0