Träning

En träning jag egentligen inte skulle gå på, då jag skulle döma Husie IF - Växjö FF. Den matchen blev inställd, eftersom planen i Husie var vattensjuk. Lagom till träningen var det bra väder och i Hardeberga var det inte något fel på gräset. 17 stycken. Kul att fler har hittat tillbaka. Jag hade mina nya skor idag. Måste börja få dem inspelade, då alla mina andra är så slitna. Vi började med cirkeln. Passningar och ta med sig bollen. Sedan var det snabba fötter. Vi fortsatte med cirkeln. Volley och nick. Sedan hade vi stafett. Raka armar till målen och nicka i ribban. Två och två. En gång till, men nu skulle man även nicka bollen över mål vilket inte var det lättaste. Tyvärr förlorade mitt lag båda gångerna. Träningen fortsatte med en passningsövning. Vi hade sen skotträning. Jag fick till några riktigt bra skott med vänstern. Vi avslutade träningen med en avslutsövning. Samma som vi hade i förra veckan, fast nu hade vi två målvakter att göra mål på. I slutet lade vi till en försvarare, som följde första spelaren. Nästan aldrig skönt med nya fotbollsskor, men jag kunde ha dem hela träningen utan att få skoskav och det är inte så dåligt!


Idag är det match mot FC Krubban. Hoppas planen är spelbar, efter regnandet idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0