Snö och iskallt!

Det blir mycket jobb under jul och nyår. 13 nätter sen åker vi till Chamonix.

I måndags begav jag och Emma oss till Lund för att hälsa på Cecilia. Det snöade ganska mycket och jag räknade att det skulle ta längre tid än vanligt, men inte en timme och 20 min. Vi kom dock fram utan olyckor. Vi bjöds på väldigt god kycklinggryta med nudlar. Sedan blev det Wii och kladdkaka med grädde. Det visade sig vara en farlig kombination, då grädden hamnade på golvet och skvätte lite överallt. I god tid körde jag till jobbet, men nu var vägarna bra och ingen trafik, så det tog bara 20 min. En trevlig kväll, som vi borde ha oftare.

Resten av veckan har jag mest jobbat, sovit och letat julklappar. Inte det lättaste att köra bil eller cykla i Malmö. Igår var äntligen cykelvägarna bra, men istället var det hur kallt som helst. Mina kinder gillade inte kylan och jag fick isskägg på vägen hem. Funderade på att jag borde ha sådan tejp som skidåkarna har när det är kallt!;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0