Söndag

Vid åtta cyklade jag ut till Kirsebergshallen för min debut som futsal-domare. Jag dömde tillsammans med Naim, som hade dömt tidigare. Första matchen var Backarnas FF mot BK Olympic . Backarna vann med 2-0. I andra matchen var det Husie IF mot Skurups AIF. Skurup hade ett ungt lag och spelade bra, men Husie var effektivare och vann med 3-1. I sista matchen hade vi BK Kick mot Höllvikens GIF. Två "rutinerade" lag, som båda har spelat SM-slutspel i futsal. Det märktes att de var vana. Alla hade koll på reglerna och de spelade bra. Kick ledde efter första halvleken med 1-0 efter en straff. I andra halvlek vände Höllviken och vann med 4-1. Höllviken vann finalen i DM mot Husie med 4-0. Kick kom trea efter 6-0 mot Backarna. Det var kul att döma, men svårt att komma ihåg alla regler och allt går väldigt snabbt.

Mitt på dagen var det dags för träning. Ganska otäckt att köra till Revinge och en bil hade kört av på vägen. Vi var inte så många som vi brukar. Det berodde väl dels på vädret och att en del var trötta efter årsfesten. Mitt lag hade Freja i mål från början och hon var riktigt duktig. Vi hade bra offensivt spel, men jobbet hem hade kunnat bli bättre. I mitten bytte vi målvakt och utespelare. Sista matchen innan 15 var vi bara en avbytare i mitt lag och det var riktigt lojt. Det kom ingen efteråt och vi bestämde oss för att spela en till. Nu fick alla mycket mer fart och det såg bra ut igen. Alltid kul att spela inne! Roligt att det har kommit så många nya duktiga spelare till oss.

När jag kom hem så tänkte jag få lite julstämning, så jag bestämde mig för att baka lussekatter. Mammas recept var inte riktigt menat till mina små skålar, så när mjölet skulle i så fick jag dela upp smeten i två skålar. Det tog tid, men när lussekatterna väl var klara blev resultatet gott!

FöreEfter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0