Lördag

Efter alldeles för få timmar med sömn, var det dags för årets första grusträning. 14 stycken dök upp på den lite snöiga planen i Torna Hällestad. Sandra var där och provtränade och jag hoppas inte vi skrämde iväg henne. Efter några varvs uppvärming, blev det spel en mot en. Det gällde att pricka konen och var det lika efter tiden gått ut, så blev det kluns. Alla matcher var jämna. Jag lyckades vinna några med 1-0, annars blev det mest vinst på kluns. Elin lyckades lura mig till en förlust. Finalen blev mot Elle och inte helt otippat blev det lika. Sten var min vinnare för dagen och det blev det även i finalen!:) Sedan var det dag för löpning. En massa koner i en cirkel över stora delar av planen. Vi skulle rycka in till mitten och sen jogga ett varv, innan vi ryckte in vid nästa kon. Själv tror jag att jag lyckades att hoppa över en kon, men tog igen det med två extra rundor i slutet. Skönt med löpning, för det var ett tag sedan jag sprang. Träningen avslutades med spel. Det gällde att hålla bollen inom laget och My var med i det laget med boll. Stundtals tyckte jag båda lagen hade bra rörelse och passningar.

Sedan fick jag snabbt åka till Malmö. Jag och Marlena skulle vara AD i matchen mellan LdB och Kristianstads DFF. Susanna Johansson var huvuddomare. Jag fick vara AD1 och ha koll på bytena. Det kändes lite ovant i början, eftersom jag inte har gått på linjen sen i augusti. Nu gick det också väldigt snabbt. Kristianstad inledde bra och hade bra fart i sina omställningar. Kristianstad tog ledningen, men LdB kvitterade snabbt. Malmö tog sen över matchen. De hade mycket boll, men skapade inte så många chanser. I andra halvlek var Malmö det bättre laget, men det var Kristianstad som åter tog ledningen. Sjögran kvitterade sedan snyggt på volley. Matchen slutade 2-2, vilket säkert Kristianstad var mest nöjda med. Kristianstads målvakt gjorde matchens räddningen. Efter en mindre bra mottagning, gjorde hon en riktigt snygg räddning. Själv kändes det som jag kom in i det mer och mer och för att vara den första matchen med allsvenska lag, tycker jag att det gick bra. Det gäller att vara 100% koncentrerad och vara på tå hela tiden.

På kvällen blev det först melodifestivalen. Jag tyckte de två bästa bidragen gick till final. Coolt att Eric Saade fick mest röster. Jag hade ingen koll på vem det var.

Sedan blev det skidskyttesprinten. Riktigt bra skytte av svenskarna, men konstigt att de inte kunde åka fortare. De tyckte ju att de var i bra form. Vi får hoppas att det berodde på skidorna, så att det kan bli någon medalj i de andra loppen.

Kommentarer
Postat av: My

Kul att se dig tillbaka på träningarna!! :)

2010-02-15 @ 16:25:39
URL: http://myssel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0