Massa träning

Efter att ha haft en vilodag i måndags, har jag tagit tag i träningen igen.

I tisdags var jag först på Ki-Box på Heleneholm. Jag körde tillsammans med en kille. Ganska mycket större än jag, men kanske med mindre ork. Jobbigt för armarna med många olika slag. Även en del armhävningar, sit-ups och andra övningar. Skönt att komma igång när man precis har stigit upp.

På kvällen var det sen dags för min första och tyvärr den enda vattengympan. Först blev jag och Elle väldigt noga inspanade av två poliser, när vi satt och väntade. Jag blev nästan rädd och undrade vad jag hade gjort. Jag ska nog prova vattengympan på Friskis. Vi var runt 20 stycken. Riktigt skoj och väldigt jobbigt! Först en massa löpningar och hopp i den lilla bassängen. Sju gånger fram och tillbaka på längden, var inte så skönt för låren. Mycket mjölksyra. Alla kämpade på bra. I slutet gick vi över i den djupa och sprang i vattnet. En del vattentramp med armarna över huvudet, vändningar och sen bensparkar vid kanten. Vi avslutade med att simma 25 meter. Lina, jag och My i en bana. För trångt skulle det visa sig. Ganska jämnt i början. För att inte simma in i Lina förflyttade jag mig lite till vänster och My kom ingenstans.;)

I onsdags var det dags för Ki-Box med Malena. Terrorträning med Roine skulle man också kunna kalla det. Lite vanlig uppvärmning avslutades med 10 minuter med 5 rysshopp (upphopp med armhävning), 15 knäböj och 10 fällknivar. Sen var man helt död. Därefter var det olika slag och sparkar uppblandat med armhävningar och situps. Kul träning, men musklerna kändes svaga efteråt. Min mage och armar började värka redan på kvällen och nedre delen av revbenen känns som de är brutna..;)

Igår var det dags för spinning igen. Ska försöka plåga mig igenom ett pass per vecka. Kanske ska bli kul om några gånger. Den här gången bara medel. Jobbigt, men inte lika hemskt som förra gången. Dock väldigt svettigt, tröjan går nästan att vrida ur.

På kvällen var det sen smidighetsträning med Robin som gällde. Några färre än på vattengympan. Nu mådde min kropp inte så bra. Bara benen som var ok. Det gick inte att göra armhävningar, fällknivar, planka och pendla med benen med värkande arm- och magmuskler. Jägarstolen gick bra och löpningarna. Jag och Benita körde brottning och hopp tillsammans. Rolig träning, men skönare om man är utvilad innan.

Imorgon ska jag vara assisterande när LdB möter Skovlunde, annars ska jag bara vila kroppen. Någon dags vila och mina muskler är redo för mer träning!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0