Löptest!

På fredagen var jag i Sandby och träffade Vivi som är på besök. Jag hann även med kläd- och biltvätt.

Mitt på dagen var det dags att åka hem och packa inför Halmstad. Vid 14-tiden tog jag tåget. Marlena hoppade på i Lund och Jilan i Helsingborg. Vi blev upphämtade av Sandra och åkte hem till henne och kollade på första halvlek mellan Brasilien och Holland. 1-0 till Brasilien och det kändes som de skulle ta sig till semin. Vi åkte sen till Sannarp för att byta om och värma upp inför löptestet. Väl där hörde vi att Holland vänt på matchen. Oväntat! Det var väldigt varmt, men jag var laddad för testet. De korta löpningarna (6x40m) gick ungefär så fort som det brukar. Tre gånger sprang jag på 6,08 och som långsammast på 6,2. Med den tiden hade jag fått döma i herrallsvenskan!:) Gränsen ligger på 6,8 för att få döma i division 1 och 2 (dam). De långa löpningarna (150 m 35 s löpning, 50 m 45 s gång) 24 gånger, klarade jag utan problem. Jag hade kunnat springa hur många som helst. Det hade varit kul att testa med lägre gränser. Tror faktiskt jag hade klarat 30 s löpning, 35 s gång som är tiderna för herrallsvenskan. Alla klarade testerna utom Marlena som skadade sig. Hoppas hon blir bra snart, för löptestet är inget problem för henne.

Efter löptestet tog vi oss till vandrarhemmet Glada Laxen. Det kändes nästan som man var utomlands med värmen och så hade stället en pool med palmer. Vi beställde mat på sportbaren som låg intill. Baren hade hur många tv-skärmar som helst. Man blev helt yr och visste inte vilken man skulle kolla på. Vi snackade och kollade på Uruguay - Ghana. Inte så spännande först, men vilken upplösning det blev. Stackars Ghana! Suarez kommer för alltid vara en hjälte i Uruguay. Jag beställde en god hamburgertallrik och en glass till efterrätt! Riktigt gott när man var hungrig. Efter matchen hittade vi på roliga smeknamn till alla!

Julia och LovisaAlicia och CamillaHela gänget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0