Första åttondelarna klara

Uruguay och Mexiko klarade sig som väntat vidare, men det blev ganska spännande. Uruguay vann den matchen med 1-0, men Mexiko hade några riktigt bra lägen. Själv tittade jag på den andra matchen. Inget funkar för Frankrike och de fick ett rött kort tidigt. Helt felaktigt tycker jag. Kanske gult. Sydafrika tar ledningen och är bättre och vill mer än Frankrike. Innan pausen kommer även 2-0. Två mål till och de är vidare. Matchen är inte så bra, men Sydafrika har några bra lägen att utöka. I slutet reducerar Frankrike. På övertid är Sydafrika nära att göra ett mål till, men det hade ändå inte räckt till slutspel.

Kvällsmatcherna var också riktigt spännande. Argentina kändes starkare än Grekland. 2-0 blev det till slut. Nigeria - Sydkorea blev en nervbittare. Först tog Nigeria ledningen och var vidare. Sedan kvitterade Sydkorea och tog ledningen. I andra halvlek kvitterade Nigeria och de pressade för ett segermål i slutet. Nigeria lyckades med den största missen i VM. En spelare skjuter utanför mål från väldigt nära håll. En bedrift att få den utanför målet.

Mina tips blev helt fel på eftermiddagsmatcherna, men på kvällen gick det bättre. Argentina som segrare och 2-2 i sista gav fyra poäng och nu har jag 23 poäng. Tre av lagen som gick vidare har jag gissat på rätt placering. Uruguay är undantaget, där jag trodde på Sydafrika.

Dagens tips:

Slovenien - England 1-1

USA - Algeriet 1-0

Ghana - Tyskland 0-1

Australien - Serbien 1-3

Två väldigt jämna grupper, där alla lag kan gå vidare. Det kan gå hur som helst. Jag hejar lätt på Ghana mot Tyskland, men tyskarna brukar alltid ta sig vidare. Håller även tummarna för att England åker ut. Det känns som något lag kan skrälla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0