Inlines och sista träningen

Jag blev väckt av telefonen alldeles för tidigt, men steg upp ändå. Får nog ta igen några timmars sömn imorgon. Jag och Mikael skulle ta en runda med inlines. Det blev till Lomma och tillbaka till Lund. Jag blev ganska avundsjuk på hans nya, tysta inlines. Han såg dessutom knappt ut att ta i. En glasspaus blev det nere vid havet. Vi hann även träffa Jimmy på hans jobb. Han lyckades slita sig från att titta på en grävmaskin.;) Tillbaka i Lund blev det fotboll. Riktigt spännande. Det blir förhoppningsvis fler inlines-rundor i sommar!

Sedan var det dags för sista träningen innan sommaruppehållet. Vi var 15 stycken. Uppvärmning och några ruscher med och utan boll. Vi hann även med krabban, där Lina kasade fram och lyckades göra så att vi förlorade. Vi var sen tre och tre. En i mitten och två med boll. Först körde vi bredsida i två minuter, sen volley i 1,5 min och vi avslutade med nick. Väldigt jobbigt! Sedan var det dags för Herre på täppan, efter önskemål. I mitt lag var det jag, Pilan, Moa och Malin S. Det röda laget var helt överlägset i början. Vi andra hann inte mer än att komma in, innan vi fick byta igen. Rickard avbröt och sen blev det lite bättre. Röda var fortfarande bäst. Alla sköt riktigt bra i det laget. Hårdast var som vanligt Helen, vilket mitt öra fick erfara. Spelet fungerade inte lika bra som sist. Vi var sämre att komma upp i press och hade mindre rörelse i anfallen. Stundtals tyckte jag ändå vårt spel var bra. Moa visade hur duktig hon är. I mål gjorde hon några grymma räddningar. Eftersom det inte var så bra som sist, fick vi ett straff. Det var att springa i slutet. 20 stycken 30-15. Jag tyckte vi höll bra tempo. Konditionen har verkligen förbättrats hos många. Själv sprang jag bredvid Pilan. Riktigt bra att ha någon som pressar en. Efter tio stycken började det bli tungt i benen, kanske cyklingen som sitter i. De sista 6 sträckorna fick jag mygla, för att hinna till jobbet. Jag var riktigt trött och svettig efter träningen. Precis som det ska vara. Jag längtar redan till uppehållet är slut!:)

På jobbet bjöds det sen på midsommarmat. Inte helt fel!:)

Kommentarer
Postat av: Linafina

vad är detta för påhopp! okej, krabban var kanske inte riktigt min grej, men det var inte BARA mitt fel att vi förlorade... ;)

2010-06-23 @ 09:52:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0