Nationaldagen!

U-laget hade match och även nu var det riktigt fint väder. Jag bestämde mig att för att cykla till Hardeberga. 1 timme och 6 minuter tog det. När jag kom hade det gått 20 minuter och det stod fortfarande 0-0. För att få ihop lag var Evelina, Sofie Larsson och Elin Larsson med. Även kul att se Aleks på plan. Det var ett tag sen sist. Teckomatorp tog ledningen efter halva matchen. Bortalaget hade mest boll, men vi krigade på bra och hindrade dem från att skapa så många chanser. Sofie var närmast att göra mål, men hennes skott gick en bit utanför. I slutet gör Teckomatorp 0-2. Bra jobb av alla i värmen.

Aleks passade på att återhämta sig!

I andra halvlek försöker vi hålla upp spelet, men vi börjar bli trötta. Vi är inte riktigt samspelta och Teckomatorp får tidigt göra 0-3. Det börjar bli populärt att ta platsen ute på bänken. Vi fortsätter att jobba, men räcker inte riktigt till mot Teckomatorp som till slut vinner med 8-0. Några mål för mycket, men det är bara att komma igen. Stort tack till de som ställde upp så vi kunde spela matchen. Ni är väldigt välkomna upp på träningarna också!


Efter matchen cyklade jag in till Lund för att träffa Beckis. Vi åt burgare på Viggo's. Sedan gick vi ner till Glasskulturen och köpte varsin stor mjukglass. Sen var man sådär lagom mätt. Riktigt härligt väder och skönt att sitta ute och äta!

Sen bar det hem till Malmö på cykeln, så att jag även hann träffa Jimmy en stund!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0