SEGER!

Inte speciellt bra spel, men vi gjorde flest mål och vann. IFK Trelleborg spelade bra. Betydligt bättre än oss. De skapade dock inte jättemycket chanser. Trelleborg tar ledningen efter en frispark, som med hjälp av vinden går stolpe in. Vi får sen straff, som jag sätter. 1-1 i paus. I andra har vi fördel (?) av medvinden. Vi skapar inte mycket och med mindre än halva matchen känns det som Trelleborg är nära ett mål. Istället tar jag mig runt på vänsterkanten och spelar in till Wea som gör 2-1. Trelleborg fortsätter att pressa. Då avgör Wea med 3-1, efter en bra boll från Emma H. Riktigt vackert! I slutet räddar Emma en straff, då hon tippar bollen i ribban. Domaren missade hennes räddning och det blev inspark. Vi reder ut det och vinner med 3-1. Bra jobb av alla! Trelleborg var ett bra lag och vi ska vara glada att vi fick 3 poäng.

Efter matchen blev det en ganska tung cykeltur hem till Malmö i motvind. 8 mil idag. Först via Genarp till Sandby för att kolla fotboll och sen upp till Hardeberga. Jimmy har köpt en racercykel inför Vätternrundan och den gjorde verkligen skäl för sitt namn. Det kan ha varit Jimmys starka ben som gjorde en del också. I vilket fall så kändes det som han cyklade dubbelt så fort som mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0