Sommar!

Äntligen riktig sommar! Igår tog jag mitt premiärdopp på Långholmen. Riktigt skönt i vattnet. Säkert över 20 grader. Jag låg och läste i solen och var sen värd en glass. På eftermiddagen blev det en väntad seger för Holland. Det kändes säkert, även om det bara blev 2-1 till slut. Anneli kom hem efter matchen och vi skulle ut och springa en mil. Nästan direkt fick jag håll. Jag fick till slut gå och jogga ifatt Anneli. Tyvärr ville hållen aldrig släppa. Jättemysig runda runt Kungsholmen. I slutet ökade Anneli taktet och det var svårt för mig att hinna ikapp henne med min håll. När jag väl såg slutet tänkte jag spurta förbi henne, men hon hann först. Hon var riktigt stolt över att ha vunnit över mig. Det får vara första och sista gången det sker!;) Riktigt jobbigt att ha håll. Det var länge sedan jag hade så mycket håll, som gjorde så ont. Förhoppningsvis får jag inte det när vi ska ha löptest på fredag. På kvällen gjorde vi nypotatis, bacon och sallad och tittade på Brasilien - Chile. Det kommer bli en spännande kvartsfinal mellan Brasilien och Holland, som jag tyvärr kommer att missa. Jag är på väg till Halmstad, när den spelas. Vi åt fruktsallad med grädde till efterrätt.

Långholmens strandbad

Idag har jag varit och badat på Långholmen igen. Den här gången vid klippbadet. Härligt! Nu kollar jag på Paraguay - Japan. Efter matchen ska jag och Anneli ha picknick i Rålambshovsparken. Hon fixar mat och jag har köpt jordgubbar. Vi ska sen kolla på Spanien - Portugal på någon bar.

Utsikt!Långholmens klippbad

Imorgon verkar det som det ska bli sämre väder, men vi ska försöka hyra kajaker på kvällen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0