Branäs med Jimmy!:)

Äntligen tid för lite uppdatering. Hela vecka åtta var jag i Branäs och den här gången blev det mycket tid med Jimmy och en hel del OS på kvällarna. Tidigare har han mest jobbat hela dagarna. Nu var han sjukskriven, efter ett fall i matsalen för kanske en månad sedan. Hans armbåge fick en smäll och svullnade upp. På måndagen när jag kom upp var hela underarmen och fingrarna svullna. Han hade fått tömt armen två gånger på vätska.

På tisdagen tog vi det lugnt. Vi var en sväng till apoteket och vårdcentralen, för att Jimmys arm skulle kunna återhämta sig. På eftermiddagen var vi inne och lyssnade på trubaduren på Brants och sen blev vi bjudna på mat hemma hos Moa. Emma var också där.

På onsdagen kände jag att det var dags att ta tag i längdåkningen. Det blev en mil med pappas skidor. De var riktigt bra glid på dem, men jag var för lätt så jag fick inget fäste alls. Istället provade jag Jimmys skidor. De var precis tvärtom hur bra fäste som helst, på bekostnad av glidet. Jag fick verkligen ta i för att komma framåt. Båda rundorna tog drygt en timme och jag bestämde mig för att ta mina skidor nästa gång. Jimmy som började känna sig uttråkad fick för sig att gå hemifrån och uppför berget (drygt en mil).

1 mil med mina skidor på 51 minuter och jag bestämde mig för att ta dem på Vasaloppet. På eftermiddagen hade Jimmy bokat 2,5 timmars skotersafari. Själv hade jag lätt kunnat nöjt mig med att åka bakom honom, men han ville att vi skulle köra varsin. I början gick det inte fort alls. Vi körde på ett led och hamnade bakom några holländare. Efter en timme var det dags för grillning. Tre korvar och saft blev det för mig. Det började bli lite kallt ute och det gällde att röra sig för att hålla värmen. På vägen hem gick det lite snabbare. Det var kul att köra, men lite snabbare hade inte varit fel. Jimmy var lycklig som ett litet barn. För att värma upp oss, åkte vi till badet. Det blev mest bubbelbad, men några längder hann jag simma också.


På fredagen blev det 2 mil i längdspåren och sen afterski.

Lördagen blev en slö dag. Det enda som hände var att vi skulle gå till affären och handla, men väl där så visade det sig att den var stängd. Lite misslyckat...;)

På söndagen var det snowboard som gällde. Vi åkte hela eftermiddagen. Riktigt kul! Jimmy ville att vi skulle åka offpist. Eftersom det hade snöat mycket i veckan, så var det gott om snö i skogen. Själv är jag ingen van offpist-åkare och fastnade naturligtvis några gånger. Jimmy var inte sen att ta fram sin kamera och filma, istället för att hjälpa mig loss. På kvällen blev det korvstroganof och våfflor, som uppladdning till Vasaloppet. Tyvärr kom vi inte i säng, så tidigt som vi borde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0