Fotbollsträning

Kan knappt minnas när jag var på en fotbollsträning sist, men igår var det dags. Vi var bara 10 stycken. De andra vet jag inte vad det gjorde. Kanske var de slitna efter träningslägret. Kul att se Louise igen! Vi började med teknik. Driva en boll runt koner. Jag och Jessan körde ihop. Utsida, insida, höger, vänster. Några idioter. Sedan var det dags för passningsövningen där man står fyra på en rad. Stundtals fungerade den väldigt bra. Vi hade sen skotträning. Det gällde att sätta skotten utanför konerna i målet. Ibland på marken och ibland i luften. Även den här övningen gick bra. Vi avslutade med att driva förbi några koner och skjuta. Träningen avslutades med spel i straffområdet med sjumannamål. Alla var tvungna att vara över mittlinjen för att målet skulle godkännas och var inte alla försvararna över så blev det två mål. Mål blev det bara om man sköt längs marken utanför konerna. Olinda, Sabina, Jessan och Louise var i mitt lag. I det andra laget spelade Pilan, Stina, Malin, Elin och Lottie. Vi trodde att vi skulle få svårt motstånd, men så blev det inte. De började starkt, men sen lyckades vi göra mål och Malin var lat och var på fel sida. Sen rullade det på. Vi försvarade oss bra och fick in en del mål. I slutet gav vi dem ett tröstmål, innan vi gjorde 8-1. Riktigt utklassning!;) Själv kändes det skönt att träna fotboll igen. Ibland kändes det som jag lyckades bra med det vi skulle göra, medan ibland det blev helt fel. Bara att träna mer. För att folk ska tro att jag verkligen var och tränade kommer här bildbevis!

Lottie blev nertryckt av segerlaget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0