Stockholm

Tidigt i måndags åkte jag x2000 upp till Stockholm. Hela dagen gick jag omkring längs Drottningsgatan och i Gamla stan. Efterhand blev det ganska kallt och tungt att dra omkring på väskan. Jag var inne i hur många affärer som helst, så nu har jag gjort det för ett tag. Konstigt att det kan löna sig att ha samma affär på flera ställen längs samma gata. Vid halv sex träffade jag Anneli på Hötorget. Vi hämtade ut biobiljetter och gick hem till henne. Hon bor i en liten etta på Kungsholmen. Det man mest lade märke till var den gröna väggen och loftsängen. Mysigt! Vi gick ganska snart ner till Södermalm för att träffa Sara och äta på Koh Phangan. En thailändsk restuarang med allt som hör till. Det var en timmes kö för att komma till ett bord, så väl där fick vi stressa. Riktigt god mat, men lite dyrare än vad det var värt. Anneli och Sara åt en stark gröncurry-gryta och jag tog thaiwok med kyckling. Vi tog sen tunnelbanan till bion och tittade på Remember Me. Väldigt bra, men för tragisk för min smak.

Sara och AnneliJag

På tisdagen var jag ute och gick i det kyliga men soliga vädret. Jag tittade på Barnens vasalopp. De åkte på en del av banan där Slottssprinten skulle gå. Även Per Elofsson var där och höll i något jippo. Sen gick jag en sväng till Djurgården. Inte så mycket folk som på sommaren kan jag gissa. Jag gick förbi Vasamuséet, Gröna Lund och Skansen. På kvällen var vi bjudna på mat hos Cornelia och David. Lilla Ida var fem veckor och väldigt söt. Men hon hade inte en av sina bästa kvällar och var lite ledsen. Daniel hade gjort en god pastasås och till det var det någon typ av tortillini. Gott! Till efterrätt blev det glass. Vi tittade på tv och på en massa kort med Ida.

Slottet och riksdagshusetVintern var kvar i StockholmPer ElofssonStadshusetLilla Ida

På onsdagen bestämde jag träff med Lasse. Jag lurade med honom på Slottssprinten. En totalt sportointresserad kille, som fick sig en ny upplevelse. Mycket folk så det var svårt att se bra, men det fanns storbildsskärmar. Kul att det gick bra för många svenskar. Tre tjejer i final och fyra killar. Northug stakade hela vägen och konstigt nog räckte det till en andraplats. Roligast var att Anna Olsson vann. Det var hon värd! Kul att se så många världsstjärnor på nära håll. På kvällen gjorde jag och Anneli taco. Vi åt chips och kollade på Valentine's day. En riktig romantisk komedi. Lite rörig med alla paren, men annars precis vad man kan förvänta sig av den genren.

Vallateamen hade fullt upp!Ida Ingemansdotter och Charlotte KallaJämnt i semin. Justyna Kowalczyk, Ida, Kalla, Hanna Brodin och Marit Björgen

Kul att hälsa på Anneli. Får se till att göra det snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0