Grillkväll

Igår på kvällen var jag och Jimmy hos Ida och David. Beckis, Anna och Jerker var också där. Länge sen jag träffade alla. Sist jag träffade Ida var på nyårsafton och Anna var ju hur länge sen som helst. Fast när man väl ses, så känns det inte som det var så länge sen. Vi började med fördrink och chips. Sen blev det förberedning av maten och krocket. Ida var bäst och drog ifrån. David låg från början sist, men i slutet hotade han nästan Ida om vem som skulle vinna. Själv hade jag behövt träna mycket! Sedan blev det mat. Grillspett med kyckling, fläskkött och korv. Till köttet serverades potatissallad, sallad och två goda såser. Efter maten blev det kubb. Olika lag med olika resultat. Några långa omgångar och andra kortare. Kubb är kul! Jag och Ida gick ifrån och gjorde rabarberpaj. De andra fortsatte med kubbet, tills de knappt såg något mer. Sen satt vi inne och åt efterrätt. Kollade på slutet på Champions League. Inte min favoritvinnare precis. Kvällen avslutades med Wii och godis. Bowling, tennis och golf. Kul att prova. Bowlingen var lättare än i verkligheten, inte ett klot i rännan från mig!;) Jimmy var sen trött och vi fick åka hem! Rolig kväll! God mat! Vi borde verkligen ses oftare!

JimmyIda, Jerker, Jimmy och DavidMånga grillmästare! Anna fick största ansvaret...De behövde toppa laget för att ha chans mot Ida, Beckis och mig!;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0