Landskamps debut!

Ösregn hela vägen till Kristiandstad, men väl där var det uppehåll och varmt. Vi hade matchgenomgång och uppvärmning. Planen var riktigt tung av allt regnande och på min kant var det vatten längs hela linjen. Inmarsch på planen tillsammans med Sverige och Danmark. Uppställning framför läktaren och nationalsångerna. Först Danmarks och sen Sveriges. Riktigt coolt och man blev lite nervös. Jag dömer inte mycket som linjedomare och det tog ett tag innan det kändes som man var med i matchen. Annika skötte sig bra på planen och det var lätt att hitta henne. Själv fick jag springa innanför sidlinjen, för att inte vara i de värsta pölarna. Det gällde bara att hoppa ut i vattnet när bollen närmade sig. Jag hade inte så mycket att göra varken i första eller i andra halvleken. En offside, en frispark, några hörnor och insparkar, annars mest inkast. Marlena hade mer att göra på sin kant. Bytena blev röriga i andra halvlek, annars fungerade vårt jobb bra. De fick göra sex byten var och Natalie, som var fjärde domare, hade fullt upp. Det gäller att inte slappna av. Inte titta för mycket på spelet utan följa näst sista försvararen. Jag lyckades bra med mina beslut och det kändes bra.

Sverige tog ledningen i matchen, men Danmark kvitterade snabbt. 1-1 i paus. I andra halvlek gjorde Sverige 2-1 och precis i slutet 3-1. Matchen spelades bara 2x40 min. Det kändes faktiskt att den var kortare. Anna Welin (Höllvikens GIF), som vi har mött i serien, spelade hela matchen och var duktig.

Efter matchen fick vi presenter av både Danmark och Sverige. En fin penna, en musmatta och en pin. Vi blev också bjudna på baguett och fikabröd. Maria var domarobservatör och hon är alltid kul att träffa. Riktigt kul upplevelse och ett minne för livet! Får se om man får chansen i fler landskamper!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0