Ny tränare

Igår fick jag reda på att vi ska byta tränare. Rickard Isberg, Milans man, blir ny tränare. Jag vet inte mycket om honom, men jag hoppas verkligen det här ska vända. Vi gör ganska mycket mål framåt. 13 mål på sex matcher, tycker jag är helt ok. Försvarsspelet är det som inte har fungerat i år. 26 insläppta mål är riktigt dåligt. Flest i serien. Vi har tappat över hela plan och har ofta för stora luckor mellan varandra. Träningsnärvaron på alla har inte varit den bästa. En del kan bero på att vi har olika backlinje i nästan alla matcher. Josse som var väldigt duktig förra året är knäskadad. Elin har varit borta flera matcher på grund av sin ljumske. Sandra som hoppade in en del förra året är gravid. Emma Larsson har inte varit med alla matcher. Det gör mycket om man kan spela in ett lag och bli samspelta. Det skapar trygghet.

Jörgen och Andreas har lagt ner mycket tid. Upplägget fungerade förra säsongen, men i år verkar folk inte nöjda. Att Andreas har haft jobb långt borta och bara varit med på matcherna, har inte varit så positivt. Det har inte varit lätt för Jörgen att hålla i alla träningarna själv. I år har jag missat många träningar och ska väl inte uttala mig så mycket om det har varit annorlunda det här året. Själv vill jag helst bara spela fotboll, så jag är inte så mycket för alternativ träning. Det kan man syssla med själv! Folk har klagat på att de är otränade. För egen del tränar jag så mycket på egen hand att jag inte har det problemet. Snarare att jag tränar för mycket så jag blir sliten av det. I vilket fall hoppas jag det går bra för Jörgen och Andreas i framtiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0