Träning

Första träningen med Rickard. Vi var hela 19 stycken. Var ett tag sen vi var så många. Malin E, Lilly och Hanna P var där och det var länge sen jag såg dem. Riktigt kul! Vi började att värma upp med två varv runt planen med boll och ett utan. Sen hade vi snabba starter från olika positioner. Liggandes på mage, rygg, sittandes med eller utan att använda armarna. Själv var jag bredvid Hanna P. Hon var snabbast av alla, undra vad hon har gjort när hon inte varit och tränat med oss?!? Vi gick sen ihop tre och tre. Jag var med Malin E och Kajsa. Vi hade först två bollar och skulle springa fram och tillbaka och passa. Sen hade vi en boll och skulle driva fram och tillbaka och passa med vändningar. Det blev ganska jobbigt, för vi körde i två min. Vi fortsatte sen med skott- och avslutsövningar. I början var inte alla speciellt fokuserade och vi fick höra det. Efterhand blev det bättre. Avslutsövningen började med två mot en back. Även om det blev en del mål, hade vi inte så högt tempo. Vi körde sen tre mot en, tre mot två, fyra mot två och sex mot fyra. Tempot höjdes och rörelsen och fokuseringen blev bättre. En del riktigt fina anfall. Erika stod i mål i slutet och imponerade. Helt orädd och grymma reflexer, men det lär man väl behöva i innebandyn. Vi gjorde sen löpningar över hela planen. 5 stycken. Kajsa var riktigt snabb, men flera var inte långt efter. Vi avslutade sen med 2x15 situps tillsammans. Härlig träning i skönt väder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0