Vinst för u-laget

U-laget mötte idag Gislövs IF hemma på Knutsvallen. Planen är fortfarande riktigt dålig, men vädret var helt ok. Vi hade till och med avbytare. En men det är fler än ingen. Vi startade med Anna L - Lottie, Jessan, Anna R, Sandra B - Emelie, Malin S, Sabina, Louise - Johanna, jag. Milan började på bänken.

 

Taktiksnack före matchen

Vi startar inte matchen så bra. Gislöv är mer på hugget och stressar oss. De har några halvchanser, innan de får in 0-1. Ett skott som går in vid bortre stolpen. Vi har fortsatta problem att hitta rätt på planen och vi måste hjälpa varandra mer. Efterhand tar vi tag i vårt spel och flyttar upp. Vi börjar att skapa chanser. Jag har ett inläggsförsök, som är nära på att gå in, men bollen hamnar i nättaket. Sandra har ont i sina ben. Milan kommer in som mittback och Anna R flyttar ut som vänsterback. Gislöv känns närmare mål än oss, men istället kvitterar vi. Jag kommer runt på vår högerkant och spelar bak till Louise. Hon får till ett bra skott. Målvakten räddar, men Malin kommer bra på bortre stolpen och slår in 1-1. Inte långt efter får vi en straff. Louise kastar och jag får en knuff i ryggen i straffområdet. Lite onödigt av backen, för det var inte något farligt läge. Jag hade fått förtroendet att ta straffarna och sätter 2-1. Vi spelar nu bättre. Försöker hålla bollen på marken. Gislöv tappar sin aggressivitet. De börjar klaga mycket på varandra och domaren. Även deras ledare klagar på domaren. Väldigt onödigt. Det är inte lätt att vara ensam domare. Det känns som vi börjar få grepp på matchen, men istället kvitterar Gislöv till 2-2. Vi lyckas inte rensa undran en boll utanför straffområdet och en av deras spelare får alldeles för lång tid på sig. Hon skjuter och får en bra båge på bollen. Den går över Anna i mål. Vi måste pressa betydligt snabbare när de har bollen så nära vårt mål. Vi fortsätter att skapa en del chanser. 3-2 kommer i slutet av halvleken. Jag kommer efter en bra passning helt fri. Mittbacken är på mig bakifrån. Jag tappar helt balansen och får aldrig iväg något skott. Domaren blåser straff. Den här gången får Milan äran att göra mål. Lika säkert som alltid slår hon in bollen nära krysset. Helt otagbart. Resultatet står sig till halvleksvilan.


I andra halvlek böljar spelet fram och tillbaka. Det skapas mycket chanser åt båda hållen. Vi gör 4-2 tidigt. Jag spelar in till Malin, som säkert sätter bollen vid första stolpen. Gislöv har en snabb yttermittfältare och en av deras anfallare är också bra. De gör så att våra backar hela tiden får jobba. De kvitterar till 4-3. 5-3 gör vi sen på hörna. Jag slår in den framför mål och i röran med några av våra spelare och Gislövs hamnar bollen i mål. Om någon vill ta på sig målet, får ni gärna höra av sig. Malin var en av spelarna och hon hade ingen aning. 5-4 kommer efter en hörna. Bollen slås in bra framför målet. Sabina är bra med och nickar undan den. De vinner andrabollen ute på kanten och slår ett inlägg. Vi är inte tillräckligt tuffa framför mål och en av deras spelar kan från nära håll göra mål. De har sen en jättec

hans, när ett skott tar i båda stolparna innan Anna får tag på bollen. Jag har två rena frilägen. De borde sitta, men får skylla på att deras backar var bra på att jobba hem och jag hela tiden hade dem i ryggen. Louise, Emelie och Johanna hade varsitt jätteläge i straffområdet. 5-5 känns som offside, då deras anfallare får bollen helt fri och inte gör något misstag. Nu var det inte så mycket kvar på matchen. Vi ville ha tre poäng med oss, efter alla chanser. Jag får bollen på mittplan. Trots mittbacken försöker stoppa mig genom att dra mig i tröjan i flera meter, kommer jag loss och blir fri. Målvakten kommer ut och jag rullar in bollen vid vänstra stolpen. Deras mittback, som hade varit duktig i matchen, får sitt andra gula kort och blir utvisad. De sista minuterna skapas inte några farliga chanser och vi kan ta hem vår första vinst i femman. Härligt tjejer!

 

Vinnarsången!


Inget skönspel, men en riktigt bra kämparinsats av alla. Anna kan inte göra så mycket på de flesta av målen. Jag tycker hon blir säkrare och säkrare. Backlinjen håller ihop det bra under stora delar av matchen. Milan är lugnheten själv. Står rätt, tar med sig bollen och spelar inte bort många bollar. Jessan är tuff i närkamperna och har bra uppspel. Lottie och Anna stoppar de flesta anfallen på kanterna. Sandra spelade inte så länge, men kul att se henne på plan när hon är hemma. Louise springer nog mest av alla och ger sig aldrig. Emelie är bra med uppe i flera anfall och var värd ett mål. Malin och Sabina hittar efter inledningen rätt i sina positioner och är bra med upp i anfallen. Sabina vågar ta för sig mer och mer. Malin vinner mycket närkamper och blir tvåmålsskytt. Johanna rör sig mycket uppe i anfallet och var även hon värd ett mål. Själv tycker jag att jag borde kunnat avgjort matchen tidigare. Domaren fick mycket klagomål framför allt från motståndarlaget. Själv tyckte jag han tog bra beslut, även om man kanske inte tycker att man är offside alltid.;) Nästa match är mot Röstånga och är inte förrän 1 juni. Vi får ladda med bra träningar inför den!

 

En massa glada tjejer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0