Vinst!

Efter matchen på Malmö IP fick det bli cykelträning. Ganska skönt väder. Jag hade tänkt hinna hem till mina föräldrar, innan jag skulle spela korpen på kl 18. Jag cyklade Sallerupsvägen ut från Malmö, via Särslöv till Staffanstorp. Där fick jag problem. Först fastnade jag i ett vilaområde och sen kom jag ut mot Klågerup, innan jag hittade vägen till Dalby. Sen gick det ganska snabbt att cykla till Dalby. Eftersom jag förlorade tid i Staffanstorp, bestämde jag mig att jag inte hann till Sandby. Jag cyklade istället via Rögle till Lund och Viktoriastadion. Cykelturen tog knappt två timmar.

Staten o Kapitalet mötte The Neverstops i åttondelsfinal i cupen. Kristoffer stod som vanlig i mål. Lukas, Peter, Henke, Hanna, Julia och jag spelade ute. Vi spelade ganska bra, men det var rörigt i positionsspelet. Motståndarna tog ledningen efter en touch på nära håll som ställde Kristoffer i mål och bollen gick mellan hans ben in i mål. Vi skapade flera bra chanser. Henke frispelade mig en gång, men skottet gick över. Jag fick även en bra boll av Peter, men nu räddade målvakten. Vi låg under i paus, men det kändes som vi kunde vända på det. Vi pressade mer och mer i andra halvleken. 1-1 gjorde Lukas med ett skott vid bortre stolpen. Riktigt snyggt! Lukas och Julia håller bollen i luften och tar sig förbi försvaret. Julia fanns bra med, ifall bollen inte skulle gå in. Mitt i vår fortsatta måljakt kommer en kille med hög fart genom vårt försvar. Han får en långboll som han tar emot på bröstet och sätter 1-2. De är riktigt nära att göra 1-3, men tjejen framför mål skjuter helt utanför på öppet mål. Istället kommer vår kvittering. Lukas faller i deras straffområde och domaren blåser straff. Peter kliver fram och gör 2-2. Vi avgör sen med 3-2. Snyggt passningsspel hela vägen. Väggspel och Henke spelar fram till mig. Jag är fri mot målvakten och lägger in bollen till Lukas som sätter bollen i öppet mål. Skönt med en vinst för en gång skulle!

Vägen hem tog en timme via Hjärup, Åkarp och Arlöv. Sen var jag värd en god kebabtallrik!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0