2-2 mot Ängelholm

Tyvärr hade vi inte de bästa förutsättningarna för seger, då vi fick reda på att Pilan var sjuk och vi hade bara en avbytare. Det var bara att gilla läget. Perfekt plan och väder! Vi började katastrofalt. Jag tror många var nervösa. Som tur var släppte vi inte in något mål, när Ängelholm pressade på. Efterhand kom vi in i matchen och skapade bra chanser. Jag fick till ett bra skott från långt håll som gick över målvakten och vi ledde med 1-0 i pausen. I andra halvlek gjorde vi tidigt 2-0, då jag kom runt på högerkanten och sköt in bollen vid närmsta stolpen. Nu kändes allt bra, men sen händer något. Vi avslutar inte alls bra och låter Ängelholm göra 2 mål. Matchen slutar 2-2. Nu spelade det mindre roll, för vi var tvungna att vinna med mer än 3-0 för att kunna spela lika mot Hörby. Men vi ska inte tappa så här. Vi är riktigt dåliga när vi har våra svackor och med det spelet har vi inget i trean att göra. Det kändes så bra när vi gjorde 2-0 och inte alls någon omöjlighet att vinna med 4-0. Straffläggningen efteråt vann vi med 4-3, efter att ha fått en perfekt start då deras två första spelare sköt över.

Nu gäller det att vi taggar till i veckan och håller oss friska! Det hade varit kul med två träningar med "mycket" folk. Sen hoppas jag att vi kan spela bra fotboll på söndag och visa att vi ska fortsätta spela i division 3. Det kommer bli en väldigt tuff match, men det räcker med att få in en boll och hålla nollan!:)


Kommentarer
Postat av: jag

Visa då också att ni kan spela bra hela matchen

O se till o vinna med 2-0

2010-10-18 @ 11:24:49
Postat av: ...

kämpa på :)

2010-10-18 @ 15:45:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0