Höllviken - Böljan

SM F16. Det bästa laget i Skåne mot de bästa lagen från Halland (IF Böljan) och Blekinge (Asarums IF FK). Ettan i gruppen går vidare till slutspel. Jag hade hjälp av Nathalie och Jessica på linjen.

Höllviken ställer till stora delar upp med samma lag som leder division 3. Matchen börjar ganska jämnt, där båda lagen vill anfalla. Efter ett tag kontrar Höllviken in 1-0 och tar sen helt över matchen. De rör sig mycket och skapar flera bra målchanser. I paus står det 4-0 och det är helt rättvist.

Andra halvlek är jämnare. Böljan är tuffare och vinner mer boll än i första halvleken. I något anfall är de nära att göra mål, men Höllviken håller nollan. Höllviken byter ganska mycket spelare, men håller ändå upp spelet bra. De lyckas få in ett mål i andra halvleken och matchen slutar 5-0.

Efter matchen var det straffsparkstävling, som blev spännande. Höllviken vann med 4-3.

Själv hade jag en lugn match, men fick ändå springa en del. Tror det blev två, tre frisparkar och offside några gånger. Korten hade jag kunnat lämna hemma, för det var inte i närheten att någon spelare skulle få något. Nathalie och Jessica skötte sig bra på kanterna. Det var första gången jag träffade Nathalie, men jag lär träffa mer på regionsträffarna nästa år.

Höllviken känns starka. På söndag dömer jag dem när de möter Asarum. Nathalie dömer Böljan mot Asarum idag och vinner Asarum kan det bli spännande på söndag. Idag ska många spelare från Höllviken försöka att säkra seriesegern nere i Hammenhög. Hammenhög är bra, så de får en tuff helg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0