Sista träningen!

Sista träningen inför det avgörande kvalet mot Hörby och sista i Hardeberga för året. Nytt rekord för hösten eller i alla fall på bra tag. 15 stycken dök upp, trots det tråkiga vädret. Blåst, kallt och regn. Bara jag och My som inte var klena, så vi körde utan underställ. Vi joggade tre varv. Uppvärmningen fortsatte med doppboll. Mitt lag lyckades vinna, fast vi spelade i motvind. Jag nickade in ett mål och Sofie ett. De lyckades reducera, men kom aldrig ikapp. Sedan blev det teknik och löpning. Vi var tre och tre. Jag, Lina och Helen. De som var på kanterna hade boll. Passningar, nick och volley. Vi fortsatte med idioten två gånger. Fem i varje lag. Det blev sen skott. Två var. Ett med och ett utan målvakt. Jag träffade först stolpen och sen ribban. Vi avslutade träningen med spel. Mitt lag började i motvinden. Efter halva tiden bytte vi sida. Själv tyckte jag det gick bra för mitt lag. Trots väderförutsättningarna försökte vi spela och vi hade några fina kombinationer, löpningar och mål. Helen glänste mest med sin fina teknik och känsla! Även Milan visade att hon har bra speluppfattning och följde med upp i några anfall.

Vi slutade träningen en halvtimme tidigare och snackade i omklädningsrummet. Kul att så många kan på söndag. Om det inte blir några sena återbud, så är vi full bänk! Nu laddar vi riktigt i helgen och ger Hörby en tuff match på söndag! Det här ska bli kul!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0